• AgataAnk

Bokbålen

Jag som många kan inte låta bli att komma obehag när man ser hur folk beter sig ang dessa koranbränningar, hur våldsamma människor blir och land hotar med krig och skapar upplopp och olika reprimander. Jag undrar om man blir så kränkt av att en bok bränns är Sverige då verkligen rätt land för en då? 

Det är obehagligt hur de håller på och hotar att de ska döda politiker och andra människor i landet, man kan ju fråga sig vad är det egentligen för människor som håller på så? Jag tycker det känns som ett mycket onormalt skrämmande beteende

• Svar på tråden Bokbålen
  • TvillingmammaVästgöte

Problemet är ju inte de som bor i Sverige, problemet är  världsbilden med hundratals miljoner muslimer som nu hatar Sverige. 

Stoppa bokbålen!

• Anonym (Gilla läget)
    AgataAnk skrev 2023-07-20 18:21:11 följande:
    Bokbålen

Jag som många kan inte låta bli att komma obehag när man ser hur folk beter sig ang dessa koranbränningar, hur våldsamma människor blir och land hotar med krig och skapar upplopp och olika reprimander. Jag undrar om man blir så kränkt av att en bok bränns är Sverige då verkligen rätt land för en då? 

Det är obehagligt hur de håller på och hotar att de ska döda politiker och andra människor i landet, man kan ju fråga sig vad är det egentligen för människor som håller på så? Jag tycker det känns som ett mycket onormalt skrämmande beteende

Det finns länder med religiösa system och religiösa lagar.
    Vill man ha det så bör man flytta till något av dessa länder.
  • Anonym (Gilla läget)
    AgataAnk skrev 2023-07-20 18:21:11 följande:
    Bokbålen

Det är inte civiliserade människor som reagerar på detta sätt. Det är religiösa galningar i icke-demokratiska kaosländer.

Lågutbildade analfabeter som de religiösa ledarna lätt kan påverka och styra.

Herre Gud, de tror på allvar att hela Sverige delar koranbrännarens åsikter. Att alla svenskar ställer sig bakom tokigheterna.
  • Anonym (Sirius Black)

Jag fattar inte en sak.

Vi har en yttrandefrihetslag som tillåter folk att skända heliga böcker. Okej fine. Men var står det att polisen måste assistera med att bygga kravallstaket samt bevaka och skydda personen som gör det med blåljus och hela köret?

Så här skulle det gå till:

"Polisen, Anders Nilsson."
    "Hej, mitt namn är Adolf Eriksson och jag vill bränna upp en Koran på lördag klockan ett utanför Berzeligatan 2."
    "Visst, se till att du städar upp efter dig, ha en fortsatt trevlig dag".

Om en ensam snubbe står och bränner upp någon bok helt ensam medan han gastar och skriker en halvtimme, så framstår han bara som ett psykfall. Ingen skulle bry sig ett skvatt. Inga 2 miljarder muslimer som hatar Sverige.

• Tyra myra

Religiös fanatism har aldrig varit av godo för människosläktet. 

Problemet med bränningar av heliga skrifter har andra orsaker där fanatism utnyttjas av politiska krafter.

Svar på tråden Bokbålen