• lillablå25

Ska jag säga till? jag vill inte att hans ex ringer hela tiden.

Jag har träffat en underbar man.
    Han är nyskild, jag är skild sedan ett par år.

Vi har träffats lite mer än en månad och trivs verkligen i varandras sällskap.

Vi har sagt att det är "vi" .
    Men hans ex fru ringer och skickar meddelanden hela tiden skilsmässan var hennes beslut men när hon behöver hjälp med något så ringer hon honom.
    Det har börjat att störa mig.
    Jag har full förståelse när det gäller barnen . Men inte annat. 

Hon vet inte om oss än. 
    Han har klargjort att han inte vill ha henne tillbaka, men så fort hon ringer springer han dit och hjälper och fixar.
    Jag tror att han märker på mig att jag inte gillar det.

Vad gör jag, låter honom springa dit eller säger att jag inte gillar det?
    Jag vill ju ha honom kvar,

• Svar på tråden Ska jag säga till? jag vill inte att hans ex ringer hela tiden.
  • lillablå25
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 09:42:50 följande:

Ja jag skulle säga till. 

Så jag ska våga säga till honom att jag inte vill att han svarar henne hela tiden när han är med mig.
    utan att hon får vänta på svar istället för satt det ska plingplongas i messenger från hennes sida hela tiden.
  • lillablå25
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 09:42:50 följande:

Ja jag skulle säga till. 

Så jag ska våga säga till honom att jag inte vill att han svarar henne hela tiden när han är med mig.
    utan att hon får vänta på svar istället för satt det ska plingplongas i messenger från hennes sida hela tiden.
  • Lodjursungen
    lillablå25 skrev 2023-07-19 09:52:07 följande:

Han har ju skilt sig för ett par år sedan tillomed. Dags att klippa med exfrun då tycker jag. 

Du kan lätt ställa krav. Hon får läsa sina problem på annat håll helt enkelt

• Minimalen
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 09:59:52 följande:

Han har ju skilt sig för ett par år sedan tillomed. Dags att klippa med exfrun då tycker jag. 

Du kan lätt ställa krav. Hon får läsa sina problem på annat håll helt enkelt

Nej, han är nyskiljd. Det är ts som skiljde sig för ett par år sedan.
  • Lodjursungen
    Minimalen skrev 2023-07-19 10:33:18 följande:
    Nej, han är nyskiljd. Det är ts som skiljde sig för ett par år sedan.
    Ah okej. Ändå är han ju skild. Han kanske inte är redo för ngt nytt då som han håller på
  • Emiz

Jag tycker du kan säga till ifall det är så mycket som hela tiden. Att du tycker det är lite jobbigt att han är så tillgängligt hela tiden när ni är ihop samt att hon kanske kan dämpa ner det lite. Däremot tycker jag att om de är goda vänner, har barn ihop och hjälper varann ibland med olika saker är okej. De kanske bryr sig om varandra på ett vänskapligt/familjärt sätt. Men det får ju absolut inte ta över eller gå ut över er. Men som du säger barnen är ju viktigast i tid och otid. Hoppas ni kan få lite balans. Bästa är ju om alla kan vara snälla mot varann och komma överens kring allt.

• Joyho

Du kan inte hindra honom från att åka dit eller svara men du kan påtala att du tycker att det är lite jobbigt istället för att anta att han märker det. Och beroende på hur länge i varit ihop så kan du fråga om det inte snart är läge att hon får veta om er två. 

Min mans ex ringde om allt möjligt även när hon visste att vi var tillsammans. Han ville inte säga nej för styvnande kände att hon inte hade nån annan. Det minskade först när jag började åka med när han skulle dit och fixa allt från datorn till att hjälpa människan att deklarera.. (!!!!) Men man åker förstås inte med om man bara varit ihop några veckor. Det är ju först när man är i läget där det faktiskt börjar bli seriöst och man är presenterad för barnen o.s.v.

• Räkan77

Ta upp det lugnt och sansat utifrån hur du upplever situationen. Om du vill satsa på er relation så förmedla att du förstår att han är i en svår situation och att du förstår att det kommer att ta tid för honom att anpassa sig. 

Det är speciellt att vara tillsammans med en nyseparerad partner som har barn. 

• Billie38

Det låter inte som han är riktigt redo om han redan nu, så tidigt i ert förhållande, svarar på icke akuta saker och försvinner iväg på momangen.

Bor ni redan ihop eller spenderar all tid eftersom han försvinner iväg när ni umgås? Låter respektlöst om det inte är akuta saker. varför inte bara svara och säga att
    -ja jag kan hjälpa dig med det, men inte ikväll. jag kan komma förbi imorgon efter jobbet
    eller liknande.

Svar på tråden Ska jag säga till? jag vill inte att hans ex ringer hela tiden.