• anonymmedfrågor

Är det kärlek och känslor?

Hej, jag ska försöka fatta mig kort att att inte tråka ut er läsare! Jag har nyligen träffat en av dem finaste killar jag kunde föreställt mig. Han passar bra in i mitt liv, och har allt det där man kunde önska sig. Han har gjort det tydligt att han vill vara med mig. Dock känner jag inte det där pirret i magen, trots att vår kemi är fantastisk. Men med honom kan jag se en framtid och en stabil relation.

Innan jag träffade denna man, blev jag olyckligt kär i en annan. Med den andra hade jag precis det där pirret, förväntan, och spänningen. Varje gång vi sågs stannade världen utanför fönstret, och varje gång han gav sig iväg gjorde det nästan lite ont. Det ska tilläggas att denna man också är mer fysiskt attraherande i mina ögon. Med denna man kunde jag väl egentligen inte se en framtid. Dock var dessa känslor inte ömsesidiga.

Min fråga är om man kan vara kär/betuttad, utan att känna det där adrenalinruset eller den enorma längtan? Var den andra mannen en inbillning om känslor och ett bekräftelsesökande då han inte ville ge mig det jag behövde?

Tacksam för svar :) Gärna av lite djupare analytiska synvinklar!

• Svar på tråden Är det kärlek och känslor?
  • lillablå25

Jag har nyligen träffat en fantastisk man. Han är underbar, jag längtar varje dag efter honom, men jag känner inte det där pirret. Det känns lugnt, tryggt och så rätt.
    Jag vet inte hur gammal du är, men kanske ha det med ålder att göra? Visst finns pirret där när han tar på mig, men när vi är ifrån varandra är det bara ren längtan.

Vem vet, kanske är det honom du sökt utan att veta om det?

• anonymmedfrågor
    lillablå25 skrev 2023-07-16 17:00:34 följande:

Jag har nyligen träffat en fantastisk man. Han är underbar, jag längtar varje dag efter honom, men jag känner inte det där pirret. Det känns lugnt, tryggt och så rätt.
    Jag vet inte hur gammal du är, men kanske ha det med ålder att göra? Visst finns pirret där när han tar på mig, men när vi är ifrån varandra är det bara ren längtan.

Vem vet, kanske är det honom du sökt utan att veta om det?

Jag känner igen det där lugnet och tryggheten! Jag är i mina gyllene år, och redo för seriös relation som kan vara under många år framöver :) Kanske är det ovissheten och "spelet" som skapar pirret? 

Ja det vore ju helt underbart om så vore fallet :)
  • Arcnice

Jobbig situation. Mitt tips är att du lyssnar eller läser transkriptionerna på dessa poddavsnitt. De kan förhoppningsvis ge dig ett annat perspektiv på det hela.

deeperdatingpodcast.com/not-attracted-enough/
    deeperdatingpodcast.com/not-attracted-enough-2/

Detta är nog också bra för dig att lyssna på och detta avsnitt nämns i de tidigare avsnitten.
    deeperdatingpodcast.com/how-to-tell-which-attractions-lead-to-love/

• anonymmedfrågor
    Arcnice skrev 2023-07-16 18:56:48 följande:

Jobbig situation. Mitt tips är att du lyssnar eller läser transkriptionerna på dessa poddavsnitt. De kan förhoppningsvis ge dig ett annat perspektiv på det hela.

deeperdatingpodcast.com/not-attracted-enough/
    deeperdatingpodcast.com/not-attracted-enough-2/

Detta är nog också bra för dig att lyssna på och detta avsnitt nämns i de tidigare avsnitten.
    deeperdatingpodcast.com/how-to-tell-which-attractions-lead-to-love/

Oj, tackar så hjärtligt för poddtips!Skrattandelyssande en liten bit, och detta kan definitivt vara något som ger mig någon tillstymmelse till svar! Tack igen!
  • Anonym (Plönkan)

Ursäkta att jag är sen på bollen, men har gått igenom det där rätt nyligen själv.
    Det där får du avgöra helt själv.

jag vet av egen erfarenhet att hitta en person med klockren kemi brukar vanligtvis resultera i ett lite svalare intresse, just för att det känns som himla rätt och icke-komplicerat.

Du vet antagligen själv hur torrt det kan va på singelmarknaden och hur tidskrävande det är att dejta diverse folk.

Har man något klockrent rakt framför sig, en person man snabbt ser en framtid med så hade jag garanterat kört på helhjärtat. Oftast så ångrar man sig längre fram.

• Anonym (Litenfågel)

Ibland är den kärleken som får växa fram den bästa! 

• Arcnice
    anonymmedfrågor skrev 2023-07-16 21:08:06 följande:
    Oj, tackar så hjärtligt för poddtips!Skrattandelyssande en liten bit, och detta kan definitivt vara något som ger mig någon tillstymmelse till svar! Tack igen!
    Lite nyfiken på om vad du kom fram till om du känner för att dela med dig av det.
  • Anonym (Samma)

Hej! Träffade en för två år sen där det var som du säger. Attraktion men inget pirr. Hade också innan dess blivit dumpad av en där vi hade fantastisk kemi. Jag fortsatte med honom jag träffade och efter några månader kom pirret. Är fortfarande efter två år  otroligt kär i honom. Så jag tror det kan vara olika med det där.

Svar på tråden Är det kärlek och känslor?