• tjocken

Hitta kärleken?

Hej! Varför kan jag inte bli så där riktigt kär?
    Jag vill så gärna leva i tvåsamhet, jag har i ca 3-4 år dejtat och har vid ett ca 3 tillfällen träffat nån jag känner skulle kunna bli seriöst. 
    Oavsett om jag gett det 6 mån 1 år eller tom 2 år så väntar jag fortfarande på att få känna den där riktiga kärleken man hört talas om men jag hittar alltid något i personen som jag känner att jag inte vill leva med hela mitt liv. 
    Det har handlat bland annat om att jag inte tycker det fungerar mellan mina barn och personen(2st mellan 7 och 10 år) vilket jag prioriterar högt! 
    Eller att personen har svårt att ta egna beslut och initiativ.  
    Många karlar verkar tro att det bästa är att låta kvinnan ta initiativ och besluten kring livet. Så blir alla glada. "Det är väl iofs en snäll tanke"
    Men trots förklaring om att även vi kvinnor vill gärna slippa det ibland och bara få följa strömmen.

Problemet här är att jag nu för 3dje gången kommer behöva såra någon som tycker att vi har det bra. Värst av allt i detta är att även mina barn hinner bli inblandade och såklart tycker det är tråkigt och jobbigt då dom med bara vill ha någon som vill dela livet med oss.
    Ska jag vid nästa tillfälle "om det blir nått" se till att dejta personen i 2 år innan man blandar in barnen?
    "Men då blir det ändå lite som att köpa grisen i säcken då det som är viktigast "att det ska fungera med barnen"  syns först efter 2 år och de lär ju ändå behöva bli inblandade?
    Eller ska jag acceptera att man aldrig kommer hitta någon som både är snäll,rolig och fungerar med barnen och stanna kvar i nuvarande relation?
    Mycket tacksam för svar på era synsätt över det här.
Svar på tråden Hitta kärleken?