Betala för två boenden
Jag och min kille bor i hans lägenhet. Jag hyr ut min lägenhet. När jag flyttade in, och all annan tid, har min kille sagt att ?du behöver inte betala hyra här om du inte har hyresgäster, det ska inte tära på dig?. jag har betalat hyra när jag fick in hyresgäster och sedan någon månad när hyresgästerna flyttade ut, då jag hade lagt undan för en hyra till. Jag söker aktivt efter nya hyresgäster.
igår kom vi in på hyran och jag sa ?denna månad kommer jag inte kunna betala hyra, vilken tur att jag hade lagt undan och kunde göra det förra månaden?. För att jag inte fått nya hyresgäster och tänkte på det killen sagt. Utan hyresgäster ska jag inte pröjsa hyra hos honom. Då säger killen plötsligt ?om inget annat avtalat är det X % i ränta? jag var tydlig med att jag trodde att han skämtade men så var det inte. Han sa ?jag tänker inte gå back för att du inte har hyresgäster?. Kontexten är också att vi har haft stora utgifter och bådas ekonomi är lite sämre än vanligt. Jag blev lite ställd, men tänker sen att jag borde betala hyran.
det var bara lite tråkigt känslomässigt att han hade sagt en sak, men sen när det gällde var det inte alls så. Jag vet inte hur jag ska lyckas pröjsa för två boenden. Vi har bråkat om det men slutade med att jag sa att jag ska betala. nu vill jag ändå gå här utan att betala när jag vet att han vill ha betalt. Jag funderar lite på att bo i min lgh igen tills jag har en hyresgäst, då pröjsar jag mitt och han sitt och jag behöver inte betala för två boenden.
gör jag fel som blev lite sårad av det här? Jag känner ju om att situationen var omvänd skulle han få bo hos mig gratis, då situationen är som den är och han har sitt boende att betala och jag mitt. Men jag skulle ju prioritera att bo ihop än att få in pengar när personen kanske har det tight. sen uttryckte han också att om jag skulle flytta tillbaka till min lägenhet upplever han det hela som en ekonomisk uppgörelse. det är ju så jag upplever det nu också.