Blödning under ägglossning?
Jag har aldrig drabbats av mellanblödning eller blödning pga ägglossning men idag är en sådan dag antar jag...
Min mens tog slut för 1 vecka och 5 dagar sedan så är på dag 12 av min cykel. Min cykel brukar vara mellan 27-32 dagar ungefär så är just nu i mitten och ENLIGT mina appar så är det min ägglossning idag/dagarna runt idag.
Enligt mina ägglossningstest däremot har jag ännu inte haft ägglossning. Använder mig utav SMILE ägglossningsstickor och app. För en vecka sedan låg jag på 7.5 (9 och högre är ägglossning) och dagarna upp till nu har jag legat på 4 till 5 ungefär. Vi har haft samlag några gånger fram tills nu.
Jag har lite panik över den helt plötsliga blödningen då jag inte vet hur jag ska tolka den. Det är inte någon LITEN spotting heller utan det är nästan som om jag är på första dagen av mens (behöver inte byta binda men när jag torkar mig och sitter på toaletten så rinner det).
Känner också att jag har molande värk i livmodern, hade jag inte haft blödning och allt hade varit "normalt" för mig hade jag antagit att detta är ägglossningssmärta.
Har tagit graviditetstest också IFALL jag hade någon extremt tidig ägglossning och detta skulle vara nidblödning men icke, det blev negativt.
Är det någon mer som blöder under ägglossning?? Känner mig så själv i detta just nu.
Vi har försökt bli gravida i sammanlagt 2 år, lite över 1 år har vi kört varje månad och innan dess sporadiska månader så vill inte att det ska komma massa överraskningar nu som skulle kunna försvåra allting ännu mer