• Mamma30

Någon som plussat trots liten ljus blödning?

En lite förvirrande situation. Hade bim för 2 dagar sedan. Idag testade jag med gravtest, och det hade stegrat och var tydligare. Efter ca 30min fick jag på toaletten och torkade mig. Där  var ljus rosa flytning/blödning på papperet. Haft känningar som mens innan men den hade ej kommit. Nu har jag torkat mig 2 gånger till, samma sak, lite blod men ingen "mens blod".
    Min cykel är 28 dagar oftast. Hade äl runt 27,28: e denna månad. Finns ännu hopp om ev. Graviditet? Försökt med syskon I över 4år. 
    Ska jag fortsätta testa varje dag fram till mens eller positivt test? 

Någon som varit med om liknande? 

• Svar på tråden Någon som plussat trots liten ljus blödning?
  • svansmamman
    Mamma30 skrev 2023-07-12 23:02:21 följande:
    Någon som plussat trots liten ljus blödning?

En lite förvirrande situation. Hade bim för 2 dagar sedan. Idag testade jag med gravtest, och det hade stegrat och var tydligare. Efter ca 30min fick jag på toaletten och torkade mig. Där  var ljus rosa flytning/blödning på papperet. Haft känningar som mens innan men den hade ej kommit. Nu har jag torkat mig 2 gånger till, samma sak, lite blod men ingen "mens blod".
    Min cykel är 28 dagar oftast. Hade äl runt 27,28: e denna månad. Finns ännu hopp om ev. Graviditet? Försökt med syskon I över 4år. 
    Ska jag fortsätta testa varje dag fram till mens eller positivt test? 

Någon som varit med om liknande? 

//

Omöjligt att säga, då det finns lika många som blöder under en graviditet där allt går som det ska, som det finns de där blödningen innebär missfall. Jag personligen har bara dåliga erfarenheter av blödningar under graviditet. Det senaste missfallet började med ljusrosa flytningar som efter någon dag ökade successivt och avslutades i en rejälare blödning där klumpar kom ut. 

Kan du ha haft äl senare än du tror? Testerna ser väldigt svaga ut för att vara tagna efter BIM. Jag kan se en antydan till streck på det nedre testet, men hade det inte varit för kontrasten mot det över testet hade jag kanske inte uppmärksammat det. 

Kan du ta ett digitalt gravtest med veckoindikator och därigenom följa graviditeten? Om veckorna ökar som de ska är det en indikation på att graviditeten fortlöper som den ska. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men är ändå en vägledning. 

Jag håller tummarna för att det är ett plus som är där för att stanna! ❤️

Svar på tråden Någon som plussat trots liten ljus blödning?