• Anonym (TS)

Jag kommer att dö snart

Jag är rädd.. Och jag undrar vad som händer.. Blir allt bara svart? Jag hade så gärna velat se mina barn växa upp. Yngsta är bara1,5 år.. Han kommer inte ens förstå, antagligen känna sig övergiven. 

Vad tror ni händer efter döden? Och hur känns det? Tror ni att jag kommer kunna se mina barn? Eller kommer jag inte finnas mer alls? Hur kommer mina barn klara av det? 

• Svar på tråden Jag kommer att dö snart
  • kattis71

Vilka otroligt sorgliga rader att läsa. Jag tror dina barn kommer märka på något sätt att du är 'där'. 
    Kram till dig!

• Anonym (Kram)

Jag har ingen aning om vad som händer efter döden. Men har läst att hjärnan är väldigt snäll mot en i slutskedet och skapar lugn och må-brahormoner. Många beskriver ju upplevelser av att vara utanför sin kropp när de dör och sen återupplivas. Tror definitivt på att det finns sådant vi inte kan se eller känna. Precis som att det finns ljud vi inte kan uppfatta eller sånt som för oss är doftlöst. Vi ser igenom syre, vätgas och allt vad det är men ändå finns det där. 

Har dina barn bra familj och stöd runt sig? De kommer självklart att sörja och sakna dig men med bra stöd blir livet bra ändå. Spela in filmer och skriv brev till dem som de har kvar. Det betyder väldigt mycket att ha. 

Får man fråga vad som händer i ditt liv? Är du sjuk? Hur har du det?

Stor, stor kram till dig min vän. Hjärta

• Anonym (O)

Jag är övertygad om att du blir pånyttfödd som en ny människa. 

Du kommer inte minnas det du gjort i tidigare liv men kommer ändå ha lärt dig av dina misstag (om du gjort några). O några egenskaper får du med dig till nästa liv. 

Dina barn kommer alltid att känna en närvaro av dig eftersom du är den personen du är. 

All värme o kärlek till dig

• Anonym (Medial)
    Anonym (Kram) skrev 2023-07-12 11:45:12 följande:

Jag har ingen aning om vad som händer efter döden. Men har läst att hjärnan är väldigt snäll mot en i slutskedet och skapar lugn och må-brahormoner. Många beskriver ju upplevelser av att vara utanför sin kropp när de dör och sen återupplivas. Tror definitivt på att det finns sådant vi inte kan se eller känna. Precis som att det finns ljud vi inte kan uppfatta eller sånt som för oss är doftlöst. Vi ser igenom syre, vätgas och allt vad det är men ändå finns det där. 

Har dina barn bra familj och stöd runt sig? De kommer självklart att sörja och sakna dig men med bra stöd blir livet bra ändå. Spela in filmer och skriv brev till dem som de har kvar. Det betyder väldigt mycket att ha. 

Får man fråga vad som händer i ditt liv? Är du sjuk? Hur har du det?

Stor, stor kram till dig min vän. Hjärta

Jag tror att mycket av det du skriver stämmer med hur det är.

Det finns människor, som t ex jag, som kan förnimma. Kan se mer eller mindre tydligt. Känner av närvaron, ibland extremt tydligt.

Livet tar inte slut för att kroppen dör, det vågar jag lova.

Ibland, när jag tänker på detta, tycker jag nästan synd om alla som inte har den mediala gåvan. Tror att många skulle må bättre bara av att ha vetskapen om evigheten.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Misan)
    Anonym (Life) skrev 2023-07-12 12:37:50 följande:
    -. 

Barnen klarar sig, men de hade så klart haft det bättre om de fått ha TS hos sig längre. 

Du kommer helt säkert att bli mycket saknad, TS. Så är det ju när någon försvinner ifrån oss som är kvar. Vill du berätta vad som händer dig? 

Bara för säkerhets skull får du här numret till Självmordslinjen. Ring till dem genast om det är aktuellt: 90101. Du kan även ringa 112 om det är akut. Bara utifall att, i och med att jag inte vet bakgrunden till din trådstart.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Misan) skrev 2023-07-12 12:51:22 följande:

Barnen klarar sig, men de hade så klart haft det bättre om de fått ha TS hos sig längre. 

Du kommer helt säkert att bli mycket saknad, TS. Så är det ju när någon försvinner ifrån oss som är kvar. Vill du berätta vad som händer dig? 

Bara för säkerhets skull får du här numret till Självmordslinjen. Ring till dem genast om det är aktuellt: 90101. Du kan även ringa 112 om det är akut. Bara utifall att, i och med att jag inte vet bakgrunden till din trådstart.

Oj, så bra tänkt <3
  • Anonym (TS)

Tack för alla svar! 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag kommer att dö snart