• ninnifiore

    Amma under graviditeten- erfarenheter?

    Ja, som rubriken lyder, vad har ni för erfarenhet av detta? Främst under tredje trimestern? Min situation ser ut såhär: Jag har en dotter som är 17 månader, henne helammande jag upp till 6 månader men har fortsatt delamma även efter det. Sedan några månader tillbaka ammar vi bara lite på kvällen, ibland när hon vaknar på natten, och om hon verkligen vill kan det bli lite på morgonen men oftast inte. Hon äter vanlig mat med god aptit, dricker gärna vatten och juice osv men har aldrig varit intresserad av vare sig ersättning eller välling. Detta i sig är ju egentligen inget problem, jag har inget emot att amma henne och jag vet att det är nyttigt för henne osv. 


    MEN! Jag är nu gravid i v.36 med vårt andra barn, och jag märker att jag bara läcker råmjölk i vänstra bröstet (jag ammar enbart på det högra sen nästan ett år tillbaka, både mitt&dotterns preferens) och det bröstet har inte alls samma fyllighet och jag märker att det inte är lika inställt på att amma ett spädbarn om ni förstår hur jag menar. Jag undrar hur ni som ammade genom graviditeten upplevde er mjölkproduktion när ni närmade er BF? Och efter förlossningen? Jag bad min bm om råd idag och hon sa att jag kanske borde sluta amma helt enkelt. Jag har egentligen inget emot att sluta amma henne nu, mer än att jag nog alltid siktat på stt sluta när hon blev två år. 

    så! tips, erfarenheter? kommentarer om att klippa navelsträngen undanbedes, jag har aldrig tänkt amma längre än max två år.. :) 

  • Svar på tråden Amma under graviditeten- erfarenheter?
Svar på tråden Amma under graviditeten- erfarenheter?