• Dilisen

Blodprovresultat KUB tid?

Hej!

Jag är nu i vecka 12 (dvs 11+5) och har blivit erbjuden att göra KUB test. Jag lämnade blodprov i början på förra veckan och ska göra mitt ultraljud nu på torsdag (12+0). Jag är dock lite orolig över att resultatet Från blodprovet ännu inte kommit in, finns det någon som vet om det påverkar ultraljudet något? 

och hur långt innan gjorde ni era blodprov innan ultraljudet?

• Svar på tråden Blodprovresultat KUB tid?
  • Fiiax

Jag tog mitt blodprov två dagar innan. Fick svar direkt efter UL att allt såg bra ut. :)

• Jenam248

Jag har gjort KUB 2 ggr. Första gången så lämnade jag blodprov innan, fick sedan resultatet på KUB besöket (fick typ 1:5000). Andra gången gjorde jag KUB och lämnade blodprov samma dag, de sa att hör jag inget på en vecka så är allt ok. De ringde 2 dagar senare, jag hade 1:95, lämnade prov för NIPT och allt var bra.

• Oussama

Alla de tre gånger min kära fru har gjort KUB så kom resultatet en kort stund efter slutförd ultraljud vad jag minns. Jag tror vi fick vänta i ultraljudrummet till och med.

Jag minns dock inte när blodprovet var taget. 

Men du behöver inte oroa dig, för har inte svaret på blodprovet kommit till på torsdag så kommer du ändå göra ultraljud. Sannolikhetsberäkningarna kommer då kanske dröja tills blodprovsvaret har kommit. 

Lycka till och oroa dig inte, för din och din bebis skull 🙂

• Dilisen

Åh tack snälla för era svar! Första gången jag är gravid och kommit så här långt så det kan ibland kännas som en djungel av frågetecken, och tyvärr har vården i regionen jag bor inte varit så informativ som man kanske hade önskat.. men era svar lugnade mig verkligen! Nu håller vi tummarna för en frisk liten bebbe där inne 🥰

Svar på tråden Blodprovresultat KUB tid?