• Anonym (Släppa taget?)

Hur gå vidare?

Hej!

Det är så här att jag har galet svårt att släppa en kille som är min bästa vän. Vi har känt varandra i över 1 år och dejtat till och från sedan dess. Under en lång period märktes det verkligen hur mycket han tyckte om mig men pga olika omständigheter kunde vi inte fortsätta. Det blev att vi träffades i hemlighet (obs båda singlar; ingen otrohet). Så det blev ett on/off förhållande, vi var tillsammans, sen höll vi oss som vänner, var tillsammans osv osv.

Jag och den här killen har verkligen öppnat upp oss för varandra, pratat om djupa samtal och det känns som att vi båda vet precis allt om varandra. Han är en otroligt viktig person i mitt liv och jag ställer alltid upp för honom no mather what, han lika så för mig. Nu till problemet. Han har gett mig så mycket falska förhoppningar hela tiden. Säger att vi ska endast vara vänner för att sen någon vecka senare kyssa mig och får mig att tro att han är seriös och vill detta Sen beter han sig kallt efter det som om kyssen aldrig har hänt och att vi bara är vänner. Då har jag självklart ställt frågan hur han vill ha det, samma svar kommer tillbaka att vi inte kan vara tillsammans. 

Han bröt kontakten med mig i några dagar, sen hörde han av sig igen. Jag försökte att endast se honom som en vän utan förhoppningar. Efter några veckor så kysser han mig IGEN. Jag vet att jag borde ha sagt ifrån, har mig själv att skylla på men jag är ju dökär i honom??

Jag ställde ännu en gång frågan till honom om hur han vill ha det och sa att det känns som att han bara leker med mig och att jag förtjänar bättre. Han stod fast vid att endast vara vänner och bad om ursäkt. Jag bröt kontakten med honom och nu har vi inte pratat på några dagar. Dock ses vi tyvärr rätt ofta pga samma arbete.. 

Trots allt detta betyder han ju sjukt mycket för mig?? Någon som har råd på vad jag ska göra? Ska jag fortsätta att inte prata med honom eller stå ut med mina olyckliga känslor och endast vara vänner?
  • Svar på tråden Hur gå vidare?
  • Anonym (Ylva)

Är ni verkligen bästa vänner när han behandlar dig så? 

• 1omtänksam

Precis som Ylva ovan skriver så undrar jag med: är ni verkligen bästa vänner när han behandlar dig så? Låter dig få förhoppningar och kysser dig, för att sen låtsas som inget? Jag tänker att du borde sätta ner foten mot honom. Sätta er ner och prata. Du är värd att bli behandlad bra. Inte ena dagen off, andra dagen on. Det låter som att han utnyttjar att du är dökär i honom? Men jag känner ju inte er och kan inte veta helt. Jag önskar dig lycka till och att allt ska gå bra :) var rädd om dig och ditt eget värde! Kram! 

• Anonym (Släppa taget?)

Jag har börjat ställa mig den frågan med.. Han säger att jag betyder så mycket för honom och att jag är den enda han litar på. Att han aldrig menar på att såra mig, att det är något psykiskt som han behöver söka hjälp för. Jag vill inget hellre än att prata med honom som innan. Jag tänker att jag är hellre bästa vän med honom än ingenting. Men samtidigt så gör det ont i mig att veta att han en dag kommer att träffa en annan tjej. Jag tror inte att jag hade klarat av att se honom med någon annan.. 

Jag vill så gärna att han ska höra av sig men jag antar att han inte gör det för att respektera mig, att jag behöver släppa taget och gå vidare. Men det är så svårt! Är nära att höra av mig till honom hela tiden... är det en dålig idé?? 

Sen blir det inte lättare att släppa taget när vi arbetar tillsammans, vet inte hur jag ska bete mig, var så stelt och jobbigt sist :(

• Anonym (Ylva)

Inte för att förminska dig ännu mer, men blir man bästa vän på bara ett år? Det känns lite som om han varit väldigt bra på att få dig att känna dig sedd, och samtidigt styr han allt genom att skylla på sitt mående. Försök att glädjas över det som varit fint mellan er, och gå sedan vidare. Titta på andra killar, umgås med andra vänner om du har. 

• Anonym (Player)

Han leker med dig! Lägg inte så stor vikt vid vad han säger utan titta på hans handlingar.

Han är säkert en sådan som skulle gå i gång om du skulle nonchalera honom och inte visa intresse.

Du är värd så mycket bättre ❤

• Anonym (Lova)

Jag har lite samma problem. Jag tror de är en taktik som vissa män har. Han säger säkert samma till andra tjejer.  jag är så trött på de här beteendet bland vuxna män. 

Svar på tråden Hur gå vidare?