LOB
I går fredags var jag ute och tog några glas vin runt 22 bestämde jag mig för att cykla hem . Var salongsberusad.Helt plötsligt ? tvärnitade? min cykel och jag flög i backen som tur var där ett par som stannade tydligen hade mina cykelnycklar som alltid ligger i cykelkorgen på något sätt ramlat ner och fastnade i framhjulet . Manen hjälpte mig att få loss nycklarna som förklarade fallet . Jag är i lite chock men har förmodligen rätt mycket adrelin .
Brukar inte känna så mycket direkt efter olyckor Och håller på med en idrott där det förekommer en del olyckor . Till saken fortsatte cykla börja få jätte ont och såg att hela benet blödde samt handen styret va fullt med blod skorna var ner blodade
börja få lite panik hade inget att torka blodet med eller en butik i närheten tänker är bara en liten bit hem .
cyklar förbi en ungdomsfest frågar om dom möjligtvis har plåster . Pappan i huset kommer ut med ett helt kit med sår rengör och omläggningar detta tar över en 1 timme . Under tiden hade flera från deras fest kommit ut en del personer från ungdomsfesten . Va ca 2 km hem .
jag tackade pappan i huset och han gick in kvar stanna ett par ungdomar . Dom sa vi följer dig hem var inte jätte sugen på att gå med ett gäng 19 åringar kan gatorna så sa jag bodde på adress som låg ca 7 min gång därifrån . Dom bara ta fram mobilen med GPS precis som jag inte skulle hitta var 3 st som gick med en tjej gick lite längre fram ca 30 m framför . När vi kom till adressen jag sagt fråga en av dom ska vi följa dig in nä det är lugnt så dom ställde cykeln utanför huset jag inte bodde i .
precis då kommer polisen . Jag fattar ingenting . Dom 3 ? flyr? direkt .
jag frågar vad det gäller dina kompisar har ringt att dom va oroliga över dig alltså dom som följde tjejen som gick en bit framför hade ringt . Dagens ungdomar är väl experter på ta fram vem som bor vet inte vet jag uppgav inte mitt efternamn utan ett annat . Jag va i chock det hade redan blött igenom förbanden va nu flera timmar sen jag Tog sista glas vinet klockan är nu ca 01
Var 3 poliser jag sa jag vill bara hem har ramlat med cykeln sa inte att nyckelbandet fastnat . Dom påpekat att jag är full o cyklar o ramlat. Jag bara vad händer nu du får sova ruset av dig hos oss . Jag svarade jag vill bara hem och uppgav min gata som låg 1500 meter därifrån , nä du får inte gå hem , du är för full .
Medans de två poliserna skulle prata om dom skulle lobba mig prata jag med den 3 e som va jätte trevlig . Jag bara jag kan stå på ett ben och blunda jag är inte så berusad . Så gjorde det vi hade rätt trevligt samtal sen sa dom andra 2 ja vi har fått att vi ska ta in henne . Säger polisen jag pratat med har du någon som kan hämta dig . Jag bara ja . Så jag ringer min mamma jag frågar polisen den som ? bestämde? vilken gata är detta vi hade flyttas oss lite och där är flera smågator ( huset ligger på en hörna och tillhör en annan väg .
polisen säger till min mamma att dom tar in mig om hon inte hämtar mig . Prata med den andra polisen så här inte exakt vad han säger . Han ger sedan min mobil har bara uppgett mitt namn min gata . Har körkortet i mobilen men har flera kort och det ligger bakom så jag tror inte han såg det . Min mamma kom och hämta mig vilket är extremt pinsamt dels att jag inte va speciellt full dels blev hon sur att jag blivet inblandad med poliser . Men nu kommer frågan har sökt på internet i dag . Fick jag en LOB? Stor man kan bli lobbad till hemmet , men vad jag kan utlösa kör polisen en hem då .
hittade den här
Jag vet att en LOB inte ger några större konsekvenser , men jag vill inte ha den
Har jag fått en LOB eller eller har polisen avstått från omhändertaget då min mamma hämta mig ?