• TJL85

Uppklarning på VUL men inget utslag på beta-hcg?

En uppklarning på vul som läkaren trodde var början till graviditet men ett hcg mindre än 3,är det kört eller kan det vara tidig graviditet ändå? Bim på söndag eller måndag (är alltså isf 3+4/3+5 och bör ha haft ägglossning för 11 dagar sedan) så är väldigt tidigt. Någon som vet eller har erfarenhet?

Anledningen till mitt vul var en pågående livmoderinflammation och inte ev graviditet, men jag har haft gravtecken några dagar (brukar känna av sjukt tidigt). 

• Svar på tråden Uppklarning på VUL men inget utslag på beta-hcg?
  • svansmamman

Om du har gravidsymptom borde HCG vara betydligt högre än 3. Vad visar gravtest? Gravtest och gravsymptom kommer båda till följd av HCG. Skulle dina symptom bero på en graviditet skulle ett gravtest bekräfta det. 

Är du helt säker på din ägglossning? Det är långtifrån ovanligt att plussa på äl+11. ☺️

• TJL85
    svansmamman skrev 2023-07-08 05:49:11 följande:

Om du har gravidsymptom borde HCG vara betydligt högre än 3. Vad visar gravtest? Gravtest och gravsymptom kommer båda till följd av HCG. Skulle dina symptom bero på en graviditet skulle ett gravtest bekräfta det. 

Är du helt säker på din ägglossning? Det är långtifrån ovanligt att plussa på äl+11. ☺️

Inte tagit nåt gravtest eftersom vi inte planerade att bli gravida mitt i pågående problem i området (haft smärtor sedan i mars så la bebisplanerna på hyllan tillfälligt men har haft sex några ggr under bra dagar) Är inte hundra på min ägglossning då jag inte kollat med tester denna månaden men brukar följa mitt schema ganska väl. 

vad kan en uppklarning annars vara? Läkaren kändes så säker på graviditet. Under tidigare graviditeter har jag fått tecken lååångt innan tester har visat positivt (har börjat testa typ 5 dagar innan bim men haft metallsmak i munnen och sjukt ömma bröst typ 7-9 dagar innan) 

• svansmamman
    TJL85 skrev 2023-07-08 07:12:09 följande:

Inte tagit nåt gravtest eftersom vi inte planerade att bli gravida mitt i pågående problem i området (haft smärtor sedan i mars så la bebisplanerna på hyllan tillfälligt men har haft sex några ggr under bra dagar) Är inte hundra på min ägglossning då jag inte kollat med tester denna månaden men brukar följa mitt schema ganska väl. 

vad kan en uppklarning annars vara? Läkaren kändes så säker på graviditet. Under tidigare graviditeter har jag fått tecken lååångt innan tester har visat positivt (har börjat testa typ 5 dagar innan bim men haft metallsmak i munnen och sjukt ömma bröst typ 7-9 dagar innan) 

Jag är för dåligt insatt för att ge förslag på vad en uppklarning kan innebära, men det handlar väl egentligen om att det syns som en skugga. Jag tänker bara att HCG börjar ju bildas när ägget fäster i livmodern, så om ägget hunnit fästa för dig (och det är uppklarningen de sett) borde väl HCG gett utslag. 🤔 Som sagt var, man kan få gravsymptom innan BIM men då visar gravtest också positivt. De två grejerna går som hand i hand. Du kan ju alltid testa med gravtest hemma nu och följa det. Skulle det vara en normal graviditet fördubblas hormonerna varannan dag och då bör du i sådana fall snart få ett positivt gravtest. ❤️
Svar på tråden Uppklarning på VUL men inget utslag på beta-hcg?