• SuperMats

Bjuda ut ”arbetskamrat”

Jag är en man på 59 år och änkling. Min ömma hustru gick bort i höstas i cancer efter ett mkt bra äktenskap. Nu börjar jag vakna till liv igen och känner mig redo för lite nya äventyr. Min fru sa även till mig att söka kärleken igen, inte dö med henne. Nu till saken, jag arbetar som underentreprenör tillfälligt på en arbetsplats där det finns en kvinna jag finner intressant och attraktiv. Jag har gjort en basic bakgrundcheck, hon har ingen ring och verkar bo med sina 2 söner enligt Eniro. Ska jag bara fråga om hon vill gå ut och äta lunch och sen ta det därifån? Jag vill inte genera henne, hon kanske dejtar någon annan. 

Tacksam för tips. 

• Svar på tråden Bjuda ut ”arbetskamrat”
  • Themis
    Amanda33 skrev 2023-07-07 18:53:58 följande:

Det är alltid riskabelt att dejta folk från jobbet....

Men om det är tillfälligt han är på arbetsplatsen är det väl inget problem heller?

Jag hade kunnat dejta på ett konsultuppdrag bara man inte dejtar någon man arbetar nära ihop med.
    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Mantrasina

Beklagar förlusten av din fru. Fint att hon skickar dig framåt så att du kan känna att det är med hennes goda minne du lever vidare.

Tycker absolut du ska fråga. Det värsta som kan hända är att hon är upptagen eller tackar nej, och så länge du gör det rakt och låter ett nej vara ett nej om det skulle bli så, så har du ju absolut ingenting att förlora.

• Avenia

Börja småprata först. Få in var du bor, så kanske hon svarar med detsamma. Säger hon "vi bor..." så kan du spinna därifrån. Kanske hon avslöjar vem hon bor med. Kanske kan du säga nåt om att det är ensamt att bo själv numera och se vad hon säger. Allt handlar om hurdan hon är. Jag skulle hellre se en man söka kontakt med småprat i ngn månad innan han bjöd ut mig. Då hinner man bygga upp ett intresse och ev spänning. Men gör vad som känns rätt. Hur gammal är hon?

• SuperMats

Hon är 54. Min fru var 52. Jag är ganska fit så de åren är inga problem. Tack för era svar. Jag ska göra som du skrev och ta det lite lugnt men ha en plan. 😉☀️

Svar på tråden Bjuda ut ”arbetskamrat”