• Jenka94

Hjälp att tolka symptomen

Hej alla skulle behöva lite hjälp med att förstå den här graviditeten.
    Hade äl någonstans mellan 14-16. Min mens är alltid regelbunden så när den inte kom den 29onde väntade jag en till dag sen tog jag ett test som visade svagt positivt, skulle testa igen dagen efter men fick då bruna flytningar och lätt mensvärk  så tänkte att mensen är här nu men de försvann i söndags den 2a. Testade mig igen den 3e och fick svagt positivt sträck igen men ändå starkare än innan, idag fick jag ett starkt sträck och v2-3 på digitalt test. 
    Någon som haft liknande? Kan de verkligen dröja så länge efter bim innan man plussar starkt? Och är de bruna flytningarna vanliga? 

Har tidigare varit gravid för ca 4 år sedan men då plussade jag starkt direkt på bim dagen och hade inga bruna flytningar. Hade gärna kollat upp hos gyn men tror det är för tidigt för att de ska kunna se om allt är bra ändå 

• Svar på tråden Hjälp att tolka symptomen
  • Anonym (Hanna)

Kort och gott: ja, det kan absolut ta tid innan du plussar starkt. Men att du redan fått 2-3 veckor på det digitala är ju jättepositivt. Jag fick inte 2-3 förens i vecka 5+5.

Stort grattis! ❤️ 

• svansmamman

Jag ska inte säga att det är omöjligt, om än väääldigt ovanligt att inte plussa tydligt vid BIM. En kvalificerad gissning är att du hade ägglossning senare än du tror, vilket förklarar varför du plussade starkare först senare. Jag gissar att du inte tempar med tanke på att du är osäker på när äl var? 

• Maymom

ÄL 14-16 innebär ju gravid i v2-3, så det verkar ju stämma.

• Jenka94

Tack för hjälpen, känns tryggare nu med att 2-3 verkar stämma och att de är bra tecken.
    Har inte tempat men haft koll med äl tester vet dock ägglossningen kan vara någon dag efter att strecket är som starkast också så därav lite osäker på datumen, någon dag senare kan de absolut också varit känns som den mest logiska förklaringen 

Svar på tråden Hjälp att tolka symptomen