• sanna000

Gravidgraf tempdipp?

Hej alla fina!
    Jag har en liten fundering på min graf..
    Fick en tempdipp som är under mitt streck, vad kan detta bero på? Aldrig varit med om detta förut. 
    Tacksam för svar, kramar.
    Bifogar bild nedan
  • Svar på tråden Gravidgraf tempdipp?
  • Maymom

Googla implantationsdip.
    att det dippar några dar efter ÄL kan betyda att ägget fäst. 😊

• sanna000
    Maymom skrev 2023-07-05 19:21:03 följande:

Googla implantationsdip.
    att det dippar några dar efter ÄL kan betyda att ägget fäst. 😊

kan ägget fästa redan efter 4-5 dagar? trodde det fäste ännu senare!😊
  • Mitchelina

Vill bara säga att man kan sitta och överanalysera grafen, men alla grafer är individuella. Kolla bara min, min ser inte alls bra ut i början men här sitter jag gravid ändå :) ge inte upp hoppet förrns mensen är sen :)
  • Maymom

Ja det är nog det tidigaste. Befruktas inom 1 dygn från ÄL och tar sedan 3-5 dar innan det kommit till livmodern och ev fäster. står lite olika på olika sidor. Samma med nidblödning, har läst att den kan komma allt mellan 5-14 dar efter ÄL.... jag hade det bara vid en av mina graviditeter, på ÄL+7 och 9. Håll utkik och se om du får nån lite orange, rosa eller brun flytning närmsta dagarna.😊

• sanna000
    Mitchelina skrev 2023-07-05 20:21:31 följande:
    Vill bara säga att man kan sitta och överanalysera grafen, men alla grafer är individuella. Kolla bara min, min ser inte alls bra ut i början men här sitter jag gravid ändå :) ge inte upp hoppet förrns mensen är sen :)
    Absolut kan man göra det, vi har försökt i drygt ett år, vill bara att det ska ta sig!!
    Alla runt omkring säger att det bästa är att inte försöka tänka på det så mycket, men på något vis gör man de ändå..
    Jag har inte så mycket förhoppningar just nu utan tar det som det kommerHjärta

Men precis som du säger så är alla så olika och viktigt att man inte ger upp! Tack för att du dela med dig av din graf! Och grattis till bebis, så roligt!! lycka till!
  • sanna000
    Maymom skrev 2023-07-05 20:25:20 följande:

Ja det är nog det tidigaste. Befruktas inom 1 dygn från ÄL och tar sedan 3-5 dar innan det kommit till livmodern och ev fäster. står lite olika på olika sidor. Samma med nidblödning, har läst att den kan komma allt mellan 5-14 dar efter ÄL.... jag hade det bara vid en av mina graviditeter, på ÄL+7 och 9. Håll utkik och se om du får nån lite orange, rosa eller brun flytning närmsta dagarna.😊

Ja exakt! Står så olika från sida till sida..blir knäpp haha
    Men jag ska hålla utkik, hoppas det tar sig denna gången..😊
  • Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-05 20:39:31 följande:
    Ja exakt! Står så olika från sida till sida..blir knäpp haha
    Men jag ska hålla utkik, hoppas det tar sig denna gången..😊
    Ser ju ut som en lovande graf hittills det lilla man kan se. Hoppas på en extra höjning sen runt ÄL+10, trifasisk graf.😊
  • sanna000
    Maymom skrev 2023-07-05 20:46:35 följande:
    Ser ju ut som en lovande graf hittills det lilla man kan se. Hoppas på en extra höjning sen runt ÄL+10, trifasisk graf.😊
    Hoppas hoppas!!
    Hoppas tempen håller sig hög nu😊
    Spännande!
Svar på tråden Gravidgraf tempdipp?