• Anonym (Mamma)

Bebis som vägrar napp

Min bebis på 4 veckor har ett extremt sig behov o vill va vid tutten heeeela tiden. Jag har alltis varit emot napp men det hade vart så skönt att kunna lugna i situstioner där man inte bara kan plocka fram bröstet. Jag har provat alla möjlig nappar men hon vägrar. Senaste är bibs med rund, sen går ibland men inte ofta. Har ni något tips för nappvögrare? Hon tar flaska utan problem! Men nappar på flaskor är ju mer likt ett bröst där nappen är mer rak. Jag har dock inte kunnat hitta några nappar som liknande napparna på nappflaskor. O det finns väl inte nappar utan hål till nappflaskor? jag har hittat en napp som heter nanobebe flexy som ser ut att vara mer rakare. Någon som testat denna?

• Svar på tråden Bebis som vägrar napp
  • Anonym (endel)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-07-05 10:45:31 följande:
    Bebis som vägrar napp

Min bebis på 4 veckor har ett extremt sig behov o vill va vid tutten heeeela tiden. Jag har alltis varit emot napp men det hade vart så skönt att kunna lugna i situstioner där man inte bara kan plocka fram bröstet. Jag har provat alla möjlig nappar men hon vägrar. Senaste är bibs med rund, sen går ibland men inte ofta. Har ni något tips för nappvögrare? Hon tar flaska utan problem! Men nappar på flaskor är ju mer likt ett bröst där nappen är mer rak. Jag har dock inte kunnat hitta några nappar som liknande napparna på nappflaskor. O det finns väl inte nappar utan hål till nappflaskor? jag har hittat en napp som heter nanobebe flexy som ser ut att vara mer rakare. Någon som testat denna?

En del bebisar tar bara inte napp hur många man än provar. Och ibland får man leta tills man hittar en sort som fungerar. Så jag skulle rekommendera att du fortsätter prova tills du hittar rätt.

Men 4 veckor bebis är också väldigt ammig, det kommer att ändras snart och du kan gå lite längre stunder utan att ha bebisen vid bröstet. 
  • Anonym (M)

Ge henne nappen från flaskan att suga på då? Den måste inte ha ett handtag eller vara utan hål, ta det som funkar bara. Du kan låta den sitta kvar i skruvdelen till flaskan om du tycker att det ser bättre ut.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (M) skrev 2023-07-05 12:27:15 följande:

Ge henne nappen från flaskan att suga på då? Den måste inte ha ett handtag eller vara utan hål, ta det som funkar bara. Du kan låta den sitta kvar i skruvdelen till flaskan om du tycker att det ser bättre ut.

Men får man inte i sig massa luft då om man suger ?
  • Anonym (endel)
    Anonym (M) skrev 2023-07-05 12:27:15 följande:

fast då skapas inte det där vaakumet som ska till för att suga på nappen. Kommer inte att bli samma sak.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-07-05 12:47:30 följande:
    Men får man inte i sig massa luft då om man suger ?
    Nej, det blir inte så att barnet sväljer en massa luft för det.
    Anonym (endel) skrev 2023-07-05 12:59:07 följande:
    fast då skapas inte det där vaakumet som ska till för att suga på nappen. Kommer inte att bli samma sak.
    Man måste inte ha vakuum för att suga på saker. Ts kan dessutom välja att frysa in nappen med vatten i botten så blir det en utmärkt sak inför att få tänder sedan.
Svar på tråden Bebis som vägrar napp