Vilken är din favoritmascara?
Ja som titeln lyder. Varierar du dig och testar olika eller kör med samma?
Ja som titeln lyder. Varierar du dig och testar olika eller kör med samma?
Jag har testat det mesta i Mascaraväg och väldigt få genom åren har klarat provet att leva upp till mina volymkrav. Man måste så klart utgå från vilka fransar man har då mascaran knappast kommer ge samma resultat på långa täta fransar (som syns i reklamen), som på mina kortare och ganska nordiska otäta fransar.
Volym och en bra krämig vätska, en smal borste som kommer åt alla fransar och som torkar hyfsat fort och går att få bort med en vanlig remover utan olja är vad jag alltid letar efter och de bästa i den genren enligt mitt tycke har varit.
Lóreal + Miss Manga Volume Mascara (bäst nånsin) har tyvärr, tyvärr, tyvärr utgått!
Lancome Hypnose Drama
Clinique - High Impact Mascara
Lóreal - Bambi Mascara
Helena Rubinstein - Lash Queen Feline
Jag har testat de allra flesta lyxmascaror men tycker Lóreal och Maybelline ofta är bättre.
De dyrare är ofta för torra och innehåller för liten mängd och alltså inte prisvänliga alls.
Själv är jag helt såld på Essence mascaror; har typ 4 olika hemma nu. Priset är heelt otroligt (runt 40 kr) med tanke på hur bra de är.
Själv är jag helt såld på Essence mascaror; har typ 4 olika hemma nu. Priset är heelt otroligt (runt 40 kr) med tanke på hur bra de är.
LÓreal Telescopic Extra Black! Och HM:s egna High and Mighty. Fantastisk bra, till ett facilt pris av 99 kronor!
Efter att ha provat en del har jag fastnat för Clinique lash power. Allergivänlig, lättapplicerad, sitter på plats även i regn och blåst (mina ögon blir lätt rinniga när det blåser) men är lätt att tvätta bort med varmt vatten. Plus tillför både längd, volym och färg utan att ge ett konstlat resultat. Perfekt vardagsmascara för mig
Lancome defencil
Maybelline SkyHigh! Har allt.
Dem enda som håller hela dagen är sensai 38C
Känner att jag måste svara i tråden haha! Inget slår Lancôme Hypnôse Volume-À-Porter Mascara.. gummiborsten separerar fransarna precis som man vill, den kletas inte ut av concealern eller om man somnar med den (!) Och den tvättas lätt bort. 10/10!
Jag tycker att PÜR Fully Charged mascaran är den som fungerar bäst för mig men har testat många olika innan jag har hittat rätt.
Här är ett bra test tycker jag som går igenom vilken mascara som passar bäst.
www.testlabbet.nu/basta-mascaran/