Limajo skrev 2023-07-05 19:48:22 följande:
Min 15-åring ska vara hemma mellan 22-23 på sommarlovet och han måste följa med oss på aktiviteter, kortare resor etc. Jag skulle inte acceptera att han var ute och rände utan att jag visste var han var och trillade in vid ett. Däremot har jag inte kvar på att han måste umgås med oss när vi alla är hemma. Ibland gör han det, ibland inte.
Det är så jag menar när jag skriver att hon ska göra aktiviteter med oss dvs följa med på kortare resor, utflykter och liknande. Saker vi gör tillsammans med familjen.
EpicF skrev 2023-07-05 19:23:54 följande:
Att ni har olika regler är väl inget fel. Hon verkar ju trivas med de olika reglerna både hos sin mamma och er.
Så vad är egentligen problemet?
Ni kan inte styra hur hon ska ha det hos mamman.
Problemet är att hon mer och mer utvecklar ett normbrytande beteende. Klart hon trivs med reglerna när det inte finns några regler.
Anonym skrev 2023-07-04 21:35:56 följande:
Att springa vind för våg är hon för ung för, att däremot göra aktiviteter med er andra... nej, det ska hon inte behöva göra.
Med aktiviteter syftar jag på resor vi gör tillsammans. T ex till camping, badhus, utflykter osv. Men också shopping, gå på marknad och liknande, saker som vi gör mer sällan. Vardagsgrejer får hon välja om hon vill delta på.