• CriisseObst

Svagt plus

Hej
    Jag har fått svagt plus på cb i 2 dagar, ungefär som en skugga. Men igår blev det ett tydligt streck men fortfarande svagt. Dagens test var strecket som en skugga igen.. Jag är på BIM-3, molvärk, ömma bröst sen en vecka, trötthet och huvudvärk.
    Jag är lite orolig för missfall eftersom testerna inte blir starkare, jag vet att det fortfarande är tidigt, men oron är ändå där. Någon som varit med om liknande och där det gått bra? 
    Lägger upp bild på gårdagens test

• Svar på tråden Svagt plus
  • svansmamman
    CriisseObst skrev 2023-07-04 19:16:29 följande:
    Svagt plus

Hej
    Jag har fått svagt plus på cb i 2 dagar, ungefär som en skugga. Men igår blev det ett tydligt streck men fortfarande svagt. Dagens test var strecket som en skugga igen.. Jag är på BIM-3, molvärk, ömma bröst sen en vecka, trötthet och huvudvärk.
    Jag är lite orolig för missfall eftersom testerna inte blir starkare, jag vet att det fortfarande är tidigt, men oron är ändå där. Någon som varit med om liknande och där det gått bra? 
    Lägger upp bild på gårdagens test //

Nu ser jag inte något streck, men om de symptom du har skulle bero på en graviditet borde ett tidigt test visa tydligare än vad du skriver att det gör. Symptom och positiva test kommer ju till följd av samma sak. 

Det bästa du kan göra är att ta digitalt test från cb med veckoindikator. Skulle det visa positivt kan du testa igen med en veckas mellanrum och se att det ökar. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men kan ge en indikation.

Avslutningsvis vill jag också säga att gravidhormonerna ökar varannan dag. Det betyder alltså att strecket inte ökar i styrka för varje dag, utan snarare varannan. Du kan därför testa med minst en dags mellanrum och därefter jämföra testen, kanske ser du då en ökning? 

Jag håller tummarna för dig! ❤️

• Maymom

Du har fått ett bra svar från svansmamman.
    kan lägga till att de där testen verkar ge spökstreck ofta utifrån vad som läggs upp i trådar här på fl.
    Ta digitalt på bim om mensen inte kommer.
    Själv insåg jag först när jag försökte bli gravid att mina bröst ömmar inför mens, hade aldrig märkt det innan, man tänker på småsaker och tolkar det som symptom när man vill hitta dem.

Håller tummarna att du får ordentligt plus på bim!

Svar på tråden Svagt plus