• Anonym (Ts)

Barnets pappa

Har en snart 16 årig dotter som inte vill vara hos sin pappa så mycket. Vi har sedan separation haft varannan vecka. Sen förra året så ändrades det lite så hon var endast onsdag-söndag hos pappa varannan vecka. Nu när det är sommarlov så vill han att hon ska vara där hela veckor. 

En anledning till att hon inte vill vara där så mycket är att hon inte gillar att duscha där då han många gånger utan förvarning går in i hennes rum när hon är halvnaken. Tydligen så har det även hänt att han låst upp och gått in i badrummet när hon duschat med för att han behövt gå på toa. Han har alltså inte kunnat vänta tills hon vart färdig. 

Säger sig självt att man inte går in i tonåringar rum bara så där eller in i badrummet heller för den delen. 

Han anser att eftersom det är han som står   för bostaden så får han göra som han vill. 

Han är även sådan som hotar och tar ifrån och säljer saker som hon fått från honom om hon inte gör som han vill. 

Enligt honom så är det jag som är problemet till varför hon inte vill vara hos honom så mycket. Ser inte själv sina egna brister utan ser det som helt normalt. 

Han har redan stött bort en av sina döttrar och verkar som han nu kommer göra det med bara för att han inte tänker mer än till sig själv.

• Svar på tråden Barnets pappa
  • Anonym (Usch)

Hade låtiti barnet slippa bo där alls. 

• Anonym (Erfaren_man)

Låter helknäppt! Är han tänd på sin egen dotter? Man kan ju faktiskt misstänka det. 

Låt henne välja själv; hon är inget barn längre. 

• Anonym (...)

Så gamla barn får bestämma själv. Han kan tycka vad han vill men hon behöver inte åka dit alls om hon inte vill. Då ska han betala underhåll till dig. 

• Anonym (limlam)

Tycker inte man ska tvinga tjejen att vara hos sin pappa om hon inte vill det. Förstår att hon tycker att han är obehaglig. Fy fan.

• Anonym (Äckligt)

Låter som ett hebefiläckel ärligt talat. Incestvibbar.

Hon är gammal nog att slippa träffa honom öht. Låt henne välja bort honom om hon vill. Själv skulle jag aktivt säga åt henne att inte åka dit, prata med soc om hans beteende och ev. polisanmäla honom. Ja, det är hans boende men det är hennes kroppsliga integritet han kränker! Han har inte rätt till hennes kropp bara för att hon är i hans hus. Det är bara sjuka personer som tänker så. Såna som under värre förutsättningar skulle kunna bli våldtäktsmän.

• Drottningen1970

Vad är din ursäkt för att inte skydda din dotter? Eftersom hon är gammal nog att få bestämma själv var hon vill bo så måste det ju vara du som säger nej.

• Anonym (Alva)

Min dotter är i samma ålder och hon har aldrig kommit överens med sin pappa. Hon vägrar numera träffa honom. Detta är ju såklart mitt fel anser han och anklagar mig för det.
    Hon har en hel del problem så tom myndigheter har gått in och sagt att hon ska inte ha kontakt med honom om hon inte vill.
    Tyvärr ser jag att det blir samma med våra yngre barn nu. De kommer med ursäkter för slippa. 

Jag tänker absolut inte tvinga Mina barn att vara där. Mår barnen dåligt av det så finns ingen anledning.

• Anonym (Moa)

Det där borde väl klassas som ofredande och gå att polisanmäla? 

Det är hans skyldighet som förälder att tillhandahålla en trygg hemmiljö för sitt barn. Att han betalar hyran ger honom ingen rätt att kränka hennes kroppsliga integritet. 

• Anonym

Hon är 16 år och då bestämmer hon helt själv var hon vill bo. Hon behöver inte tillbringa en dag till där om hon inte vill. Han kan inte göra någonting år det. 
    Att han går in in i badrummet när hon duschar är helt oacceptabelt.

När man gör umgängesschema på tingsrätten gör man det upp till 11-12 års ålder. Efter den åldern skriver man inte umgängesschema eftersom då tar man hänsyn till vad barnet vill. 

Låt henne inte tillbringa en dag till där om hon inte vill.

• Anonym (Alexandra)

Självklart ska hon inte behöva bo där alls. Behöver ju inte handla om hebefili eller incest, men det är ju tydligt att han inte respekterar dottern eller hennes personliga sfär.

Hon är ju nästan myndig, och väldigt få i den åldern har ju vv även i hälsosamma barn-förälder-relationer, så jag hade faktiskt sagt att hon inte behöver åka dit igen om hon inte vill och struntat i vad pappan tycker. Ditt största ansvar här är ju att hålla dottern trygg. 

Svar på tråden Barnets pappa