Otrevlig husse till min daghund
Jag har under ca 12 års tid varit dagmatte till flera hundar. När jag lämnat den hos husse/matte har vi alltid pratat om vad som hänt under dagen, vad vi gjort, har hunden ätit? bajsat? osv. Lite prat om väder och vind. Aldrig blivit bästa vänner men iallafall haft bra kontakt. Har sedan ett år hand om en flat, vi kan kalla henne Emma. Tycker jättemycket om henne men hennes husse gillar jag inte. Han är väldigt nedlåtande mot mej. Säger jag tex att Emma varit trött under dagen säger han "Det är klart hon är. Det är ju varmt ute" i nedlåtande ton. Tittar på mej som om jag vore dum i huvudet! Kan ibland nästan putta ut mej när jag berättar om vad som hänt under dagen. Jag vill inte bli hans bästa vän men vill att vi ska ska kunna prata om Emma. Jag och min sambo hade hand om Emma hela helgen gratis för att vi gillar henne. Skickade sms med bilder vad vi gjorde under dagarna. Inget svar. När vi lämnade henne frågade han ingenting vad vi gjort, vi fick inte ens ett tack. Ville som vanligt bara bli av med mej så fort som möjligt! Gillar Emma men funderar nu på att sluta som dagmatte. Känner mej helt nedtryckt i skorna av honom! Vad tycker ni andra?