Borde jag ta gravidlitettest i blodprov?
Asså gör flera sånna här inlägg men ju senare min mens blir desto mer orolig blir jag. Ja jag kanske borde gått till barnmorska/gynekolog för ett tag sen istället för att fråga här men känns bara som jag oroar mig i onödan och de bara kommer tycka jag är konstig typ.
Så okej, min mens är typ 4 månader sen. Jag har haft flera symtom och därför tagit gravtest men alla visade negativt. Tänkte okej då är det lugnt, men nu har min mage svullnat upp så sjukt mycket men kanske bara har blivit lite tjock igen. Har alltid haft lågt blodtryck men nu imorse kände jag mig nästa svimfärdig. Har skumma magsmärtor, trodde mensen skulle komma imorse. Men sen typ bubblar den också men det är nog tarmarna eller något. ÖVERTÄNKER bara.
Men, vill ändå vara på den säkra sidan. Ska träffa min psyk ssk till veckan och vi pratar en del om mat då det varit lite problematiskt för mig och tänkte be om blodprover om jag har brist på något. Kan jag även be om blodprover att kolla graviditet eller vart kan man göra det annars? Har tänkt att gå till barnmorska/gyn efter semestern men kanske borde göra det innan? Ja det är nog inget eftersom det inte visade sig i urinet men googlade någon som det inte syntes i urinet för henne men det är ändå liten chans att det är så för mig.