• Anonym (Gnäll)

V 34 och HELT slut

Behöver pepp.

Är gravid i v 34 (33+4) och är helt slut. Det är min andra graviditet men den andra var med ett vinterbarn och jag mådde generellt bättre.

Jag är SÅ trött. Magen känns enorm redan, trots att den måttmässigt är på precis samma nivå som senast. Moderkakan är dock i fram denna gång, vet inte om man får mer framåtvikt då? Folk har reagerat att jag ser helt fullgången ut. Jag har sammandragningar typ konstant så det känns som jag bär runt ett hårt bowlingklot som suger ihop magsäcken. Bebis rör sig också hela tiden och trycker fötterna mot revbenen. 

Jag har också absolut noll kondition kvar, också pga värmen, men går jag 50 m får jag stanna och hämta andan med hög puls. Orken bara rasar i backen så fort jag gör något alls. Matlusten är på 0, fick bara i mig frukt och dricka till middag igår och mjölk och flingor idag. Får kväljningskänslor av att se lagad mat.

Har på detta en jätteaktiv tvååring, som min man som tur är aktiverar hela dagarna. Han ställer upp med allt han kan så jag får vila, men jag känner mig bara så gråtfärdigt trött på att vara gravid just nu.

Jag VET att det är förmätet att gnälla, jag borde bara vara tacksam för en bra graviditet, har knappt foglossning. Men jag är så SLUT i kroppen och tanken att det är minst 6 v kvar känns helt oöverstiglig ibland.

Kan nån bara snälla skicka lite, lite, en gnutta pepp?

• Svar på tråden V 34 och HELT slut
  • Anonym (Gnäll)

Pufff

• Anonym (Mamman)

Ja, fy tusan! Men varje dag är du en dag närmare din lilla bebis. Och det lär ju vara en himmelskt söt liten en, eller hur?! 

Jobbar du? Se i så fall till att bli sjukskriven. 

• Madelenelisabeth

Har ännu inte erfarenhet av att vara i v 34, är själv i v 25 nu.

Men va fan, klart vi ska få säga hur skit saker och ting ligger till!

Det är inte så enkelt att vara gravid! Även om jag själv har en bra graviditet än så länge. Kroppen ändras så mycket! 
    Förlorar bestämmande rätten   

Och som du skriver- du är TRÖTT! Ja då är det kanske inte en enkel graviditet längre? 

Några veckor kvar nu i alla fall! 
    Håll ut?! 

• Anonym (Gnäll)
    Anonym (Mamman) skrev 2023-07-01 21:25:25 följande:

Ja, fy tusan! Men varje dag är du en dag närmare din lilla bebis. Och det lär ju vara en himmelskt söt liten en, eller hur?! 

Jobbar du? Se i så fall till att bli sjukskriven. 

Jo, jag jobbar. Men hemifrån. Frågan är om sjukskrivning är ?lättare? för kroppen egentligen, får man ens ha det större barnet på förskola då?
  • Anonym (Gnäll)
    Madelenelisabeth skrev 2023-07-01 23:27:12 följande:

Har ännu inte erfarenhet av att vara i v 34, är själv i v 25 nu.

Men va fan, klart vi ska få säga hur skit saker och ting ligger till!

Det är inte så enkelt att vara gravid! Även om jag själv har en bra graviditet än så länge. Kroppen ändras så mycket! 
    Förlorar bestämmande rätten   

Och som du skriver- du är TRÖTT! Ja då är det kanske inte en enkel graviditet längre? 

Några veckor kvar nu i alla fall! 
    Håll ut?! 

Jag har inte haft så svåra graviditeter heller jämfört med en del andra, men just nu känner jag att det är kämpigt och värre än senast. Kanske för att jag då inte hade en superaktiv tvååring utan kunde sova ut varje helg, vila framför en film på kvällen och äta lugn middag.

Kämpar på att hålla ut, det lär ju inte bli lugnt när bebis #2 är här men just känslan att kroppen ikte har ork till något alls hoppas jag ju minskar.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Gnäll) skrev 2023-07-02 09:29:47 följande:
    Jo, jag jobbar. Men hemifrån. Frågan är om sjukskrivning är ?lättare? för kroppen egentligen, får man ens ha det större barnet på förskola då?

Jag var sjukskriven på halvtid och det var en absolut nödvändighet. Jobbade jag mer blev det jag jobbade med bara skit, och då hade jag ändå bytt till enklare arbetsuppgifter än jag brukar ha. Gick faktiskt till jobbet mest för det sociala, om jag ska vara ärlig. Jag gjorde inte mycket nytta där.

Storasyskonet var på förskola så jag kunde vila/sova när jag var hemma. Jag var i för dåligt fysiskt skick för att kunna hämta/lämna. 

• Anonym (Gnäll)
    Anonym (Mamman) skrev 2023-07-02 09:35:53 följande:

Jag var sjukskriven på halvtid och det var en absolut nödvändighet. Jobbade jag mer blev det jag jobbade med bara skit, och då hade jag ändå bytt till enklare arbetsuppgifter än jag brukar ha. Gick faktiskt till jobbet mest för det sociala, om jag ska vara ärlig. Jag gjorde inte mycket nytta där.

Storasyskonet var på förskola så jag kunde vila/sova när jag var hemma. Jag var i för dåligt fysiskt skick för att kunna hämta/lämna. 

Ah. Mina arbetsuppgifter funkar så, men jag har börjat känna att det hade varit ljuvligt att få sova en del med på dagarna då jag sover bedrövligt om nätterna och är trött helt enkelt. 

Hämta och lämna funkar än, men det tar lång tid numer, och har jag hämtat behöver vi sitta och fika minst en halvtimme när jag kommer hem för att jag är jättetrött helt enkelt av hämtningen. Och jag känner ju stt jag inte är världens bästa lekförälder eftersom det helt enkelt fysiskt är en kamp att hänga med barnet.

Har inget minne av att första graviditeten var så här tung i slutet men då hade jag heller inget annat barn att ta hand om och det var inte värmebölja. 

Jag längtar ju efter bebis, som är så otroligt välkommen och önskad, men 6 v kvar känns extremt länge.

• xnfsm

En. Dag. I. Taget. 

Jag är i v 35 och känner samma, fysisk och mentalt slut. Försök att inte tänka så långt fram i tiden, orka här och nu, idag. Du gör det bra! Det är ok att tycka att det är jobbigt. Men snart, fast det känns länge, har du bebisen i famnen! 

Svar på tråden V 34 och HELT slut