• 1Carro82

Schampo till vågigt hår

Jag har vågigt hår. För det mesta brukar jag inte styla det på något sätt utan jag tvättar det och låter det självtorka och då brukar det hålla sig vågigt. Nu för ett tag sedan bytte jag schampo och helt plötsligt så har mitt hår blivit nästan rakt, kan det bero på schampot tro? Jag kan ju såklart bara testa att byta tillbaks men jag ville ändå slänga ut frågan här. Någon som har ett tips på ett bra schampo för vågigt hår? (Gärna i okej prisklass för en ensamstående mamma?) 

• Svar på tråden Schampo till vågigt hår
  • Mantrasina

Ja, det kan absolut bero på schampot. Det kan också bero på förändringar i luftfuktighet etc. Det kan både vara för att schampot innehåller uttorkande ämnen, men också att det är ämnen i det som just ditt hår inte jobbar bra med.

Leta efter produkter utan silikoner, parabener och alkoholer som alla torkar ut och skadar lockigt hår/hår med böjda hårstrån i större eller mindre grad. 

Kolla in Curly girl method, där finns det massor av tips för maximera ditt hårs potential. Finns en svensk facebookgrupp med mycket tips, och om du vill kolla om innehållet i dina produkter är fria från uttorkade ämnen kan du använda isitcg.com och/eller curlsbot.com

Lycka till!

• Mantrasina

Ja, det kan absolut bero på schampot. Det kan också bero på förändringar i luftfuktighet etc. Det kan både vara för att schampot innehåller uttorkande ämnen, men också att det är ämnen i det som just ditt hår inte jobbar bra med.

Leta efter produkter utan silikoner, parabener och alkoholer som alla torkar ut och skadar lockigt hår/hår med böjda hårstrån i större eller mindre grad. 

Kolla in Curly girl method, där finns det massor av tips för maximera ditt hårs potential. Finns en svensk facebookgrupp med mycket tips, och om du vill kolla om innehållet i dina produkter är fria från uttorkade ämnen kan du använda isitcg.com och/eller curlsbot.com

Lycka till!

• 1Carro82
    Mantrasina skrev 2023-07-01 14:37:39 följande:

Lycka till!

Tack snälla för ditt svar och dina tips! Jag tycker att min hårbotten blivit lite torrare också så det kan säkert vara schampot som torkar ut både hår och hårbotten.
    Jag skall absolut kolla in curly girl method
Svar på tråden Schampo till vågigt hår