Kammar eller borstar du håret?
Brukar du kamma eller borsta ditt hår?
Varför har du valt det?
Jag kammar håret med en gles kam. Det känns bra när håret är genomkammat- Borste känns som man gör något ovanpå håret.
Brukar du kamma eller borsta ditt hår?
Varför har du valt det?
Jag kammar håret med en gles kam. Det känns bra när håret är genomkammat- Borste känns som man gör något ovanpå håret.
Framför allt försöker jag reda ut det med fingrarna när jag balsamerar det eller efter duschen i samband med att jag applicerar leave-in-balsam. Går det inte så låter jag det torka och borstar det försiktigt, men det känns inte bra att göra det. Jag har lockigt, väldigt känsligt hår och kan höra hur stråna går av när jag borstar det. Är det skonammare att använda en bredtandad kam än en borste?
Hår... det hade jag en gång.
Framför allt försöker jag reda ut det med fingrarna när jag balsamerar det eller efter duschen i samband med att jag applicerar leave-in-balsam. Går det inte så låter jag det torka och borstar det försiktigt, men det känns inte bra att göra det. Jag har lockigt, väldigt känsligt hår och kan höra hur stråna går av när jag borstar det. Är det skonammare att använda en bredtandad kam än en borste?
Hår... det hade jag en gång.
Det beror ju på vilket resultat jag vill ha om jag kammar, eller borstar och såväl kammar som borstar är något jag samlat på mig under åren.
Jag använder väldigt ofta fingrarna och kammar och borstar vanligtvis INNAN jag tvättar det och delar av håret. I min värld beror det på såväl längd som hår -kvalitet om håret behöver en ordentlig genomgång.
Jag gör som du. Reder ut håret med fingrarna i duschen med massor av inpackning/balsam i.
Använder i princip aldrig varken kan eller borste. Har också väldigt lockigt hår.
Beror på hur långt det är men oftast blir det borste. Mitt hår är tjockt, blir lätt väldigt trassligt och jag är dessutom håröm, vilket är en kul combo. Jag kan lätt fylla en hårborste med hår utan att det gör någon skillnad på huvudet. Naturborst ska det vara!
Kammar håret med samma afrokam jag haft i 40 år. Finare kam kommer inte genom mitt tjocka och delvis lockiga hår. Borste har jag inte provat på massor med år.
Jag har tunna raka hårstrån och långt hår. Borstar med gles borste för att reda ut och ibland även med naturborst efteråt så att det blir blankt och fint.
Jag borstar håret innan tvätt.
Låter det lufttorka och sedan borsta igen. Behöver aldrig reda ut det, då det sällan trasslar ihop.
?och jag borstar också alltid innan tvätt. Så kul är det ju inte att rensa golvbrunnen.
Jag har ganska tjockt och yvigt hår så jag borstar. Äger inte ens en kam.
Jo förresten, när jag klipper ögonbrynen brukar jag använda en gammal tät kam jag använde som barn.