• Asarick80

    Försäkring som täcker bruten svanskota under förlossning

    Hej!

    Någon som brutit sin svanskota och fått ersättning via försäkringsbolag?
    Jag kämpar fortfarande med problem över 1 år efter förlossningen. Nu har jag äntligen fått till en röntgen som visar att svanskotan varit bruten. Nu har den vuxit ihop fel med.
    Inga försäkringar jag hade som gravid eller övriga försäkringar verkar ersätta detta.
    Någon som haft en försäkring som gick in?

  • Svar på tråden Försäkring som täcker bruten svanskota under förlossning
  • bullmamman2

    Jag bröt min svanskota enligt barnmorskan - har inte fått någon röntgen som visar att det är så. 


    Jag hade inte så stora problem i början, tänkte inte alls på det. Men när jag gick ner i vikt fick jag mer problem (sonen är 11 år nu) och det är fortfarande samma läge. Hade aldrig en tanke på att det var något som kunde gå på försäkringen så jag testade aldrig och jag hade ju inga problem i början heller.

    Nu hade jag tur ändå för jag har inte så stora problem, får ont att sitta för länge och kan inte sitta på hårda underlag men i övrigt inga större problem.

    tycker att du borde få det på försäkringen men som vanligt är det alltid så bra med försäkringar enligt bolagen men sen täcker ju inte just den skadan man fått

  • Polyrytm

    Fyfan vad jobbigt. Det måste göra sjukt ont.

    Hoppas du får hjälp.

  • Asarick80

    Ja det är grymt jobbigt. Hörde 2 knak i slutskedet på förlossningen så va gasnka säker på vad som hände. Men tyvärr togs inte värken och problemen riktigt på allvar efter förlossningen.
    Första månaderna kunde jag knappt sitta och satt jag ner och t ex ammade eller annat fick min sambo hjälpa mig att dra upp mig.
    Nu efter 1 år kan jag sitta korta stunder på golvet å leka med barnen, men är tufft.

    Har fått göra diverse undersökningar som inte är så roliga. Men efter 1 år gick de äntligen med på röntgen som bekräftade det vi anat.

    Ska samla ihop info om allt och anmäla igen till alla bolag jag har.
    Fick svar i början av 1 av dem att om jag t ex hade ramlat och slagit i den å brutit så hade jag fått ersättning.
    Snacka om att man är lågt prioriterad som kvinna och ska bara ta att man skadar sig.

Svar på tråden Försäkring som täcker bruten svanskota under förlossning