• Chilla84

3,3mm foster vid ivf v.6+6

Är väldigt orolig då jag idag var på ul och läkaren såg att fostret bara var 3,3mm. Ska enligt beräkningarna vara i v 6+6.
    har blött till och från i snart en vecka och det har kommit slem, saker som påminner om nån hinna osv vissa dagar. 

trodde därför att missfall var ett faktum men isåfall är det ma. 

har någon en solskenshistoria där det gått bra trotts liter embryo i v.7? enligt läkaren är det mer eller mindre kört pga storleken. 
    inget hjärtljud sågs men det är väl svårt när det är så litet? 

så orolig.

• Svar på tråden 3,3mm foster vid ivf v.6+6
  • Maymom

Hjärtljud ska synas från 6+5. Vid ivf gissar jag att man är helt säker på fostrets ålder. Annars får man ju tänka att varje mm skillnad i storlek kan påverka hur gammalt man bedömer att fostret är. 

• Chilla84

Jo man är ju relativt säker på åldern vid ivf då man vet exakt när man gjorde befruktningen. det enda man o te kan veta säkert är när det fäster in i själva livmodern. Jag vet inte om det kan spela roll för dess tillväxt vilken dag det fäster in. 

är helt förstörd just nu då detta var vår sista chans.

• mulin

Jag tycker tyvärr inte det låter som ett gott tecken att ni inte hörde några hjärtljud. Man bokar ju in ett ultraljud när man gör ivf ett datum när man vet att hjärtat ska ha börjat slå. Jag ska på VUL efter våran insättning på fredag och kommer då vara i v 6 + 1, man räknar med att hjärtat ska ha börjat slå då. 

Jag håller dock tummarna att det blir en solskenshistoria för dig ❤️

• Chilla84

Så spännande med ul på fredag hoppas allt ser fin ut för dig då. :)
    nä jag vet det låter inte positivt. Men jag har sedan i fredags slutat blöda iallafall. vet inte om det kanske är vanligt även vid tysta missfall. att man helt plötsligt slutar blöda även om foster/embryot inte kommit ut.

ber en bön att den lille där inne bara varit nån vecka fel och att allt ser fint ut på torsdag.

någon som har erfarenhet av att bli flyttad bak 1v i graviditeten trotts ivf? 

jag fick tillbaka mitt embryo efter 2 dagars odling så den förste ju inte in direkt när när kom tillbaka.

• mulin
    Chilla84 skrev 2023-07-03 10:12:02 följande:

Så spännande med ul på fredag hoppas allt ser fin ut för dig då. :)
    nä jag vet det låter inte positivt. Men jag har sedan i fredags slutat blöda iallafall. vet inte om det kanske är vanligt även vid tysta missfall. att man helt plötsligt slutar blöda även om foster/embryot inte kommit ut.

ber en bön att den lille där inne bara varit nån vecka fel och att allt ser fint ut på torsdag.

någon som har erfarenhet av att bli flyttad bak 1v i graviditeten trotts ivf? 

jag fick tillbaka mitt embryo efter 2 dagars odling så den förste ju inte in direkt när när kom tillbaka.

Läste faktiskt här på fl om en solskenshistoria som påminde om din situation. De hittade inget hjärtljud och hade mätt fel på något vis. Läkaren sa att det var missfall men 1 vecka senare på nästa kontroll hittade de både hjärtslag och rätt mått på fostret. håller absolut tummarna för dig :)
Svar på tråden 3,3mm foster vid ivf v.6+6