• ITrust

Vem bestämmer mest i förhållandet?

Vem är ledaren i ditt förhållande? Vem bestämmer mest? 

Upplever att många par ofta har en person som är mer dominant och bestämmer mer än den andra personen. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem bestämmer mest i förhållandet?
  • Anonym (Jag)

Jag (kvinna) bestämmer mest, precis som det ska vara. 

• Aliona

Självklart tar vi beslut gemensamt. Är vi oense pratar vi och hittar en lösnimg eller kompromiss som båda kan vara nöjda med. 

• Anonym (lika)

Vi är rätt samspelta så det är otroligt sällan någon måste in och bestämma. 
    Vi tänker oftast lika och när vi tar upp någon grej till diskussion löser det sig snabbt. 

Tjänar ungefär lika mycket i lön, jobbar med ungefär samma sak. Jag tror det spelar in i att vi kan vara så samspelta eftersom vi förstår varandra så bra. 

• Anonym (Fia)

Vi har olika områden vi bestämmer mest inom. Då barnen i familjen är mina så faller mycket av familjeplaneringen på mig (gemensamma semestrar etc). Men min sambo är oftare den som bestämmer slutligen om saker som enbart berör oss. Fast ofta har ju jag varit och nudgat lite vid honom först. :)

• Anonym (Al)

Jag bestämmer allt men frun får ha önskemål ibland.

• Anonym (tillsammans men jag kommer med fler förslag)

VI bestämmer det mesta tillsammans däremot är det jag kvinnan som kommer med de flesta förslagen när det gäller familjen.
    Jag planerar semestrar, vart vi kan åka osv,
    Jag kommer med förslag på möbler och inredning.
    Jag har föreslagit aktiviteter till barnen osv.
    Jag planerar med vänner osv som vi träffar tillsammans.
    Men jag ger ju förslagen till min man som självfallet är och tar besluten.

• Nässelfjärilen

Skulle aldrig få för mig att bestämma något utan min man, utan vi pratar om allt som är av vikt att prata om. Men samtidigt är det oftast jag som leder oss framåt i vårt förhållande. Jag ser till att saker sker helt enkelt. Jag fixar hotell och resor, jag är den som beställer hem/åker iväg om det är något som behöver handlas hem (om det inte handlar om teknik, då vill han gärna beställa för att få mer poäng på Webhallen). 

Jag är helt enkelt ledaren i vårt förhållande. Jag har inget emot det, jag gillar att fixa och trixa. Orkar jag inte så tar min man över utan några som helst problem. 

• Anonym (Hoppehare)

Vi bestämmer stora saker tillsammans. Kommer vi inte överens blir det en kompromiss som båda känner sig ok med.

Andra saker bestämmer var och en men kollar givetvis så att planerna inte krockar. If so blir det en kompromiss.

• Anonym (Olika saker)

Vi bestämmer över lite olika saker.

Jag bestämmer över sexlivet. Men det är inte dominansgrej utan att jag vill vara drivande och känna att jag har kontroll. Jag förför helst honom. Samtidigt som jag är väldigt sexuell (han kommer 2ggr om dagen)och har extremt närhetsbehov har jag ptsd efter övergrepp och ganska många hang-ups. 

Utöver det är jag orolig för hans hälsa så jag har bestämmt att han måste träna med mig 2ggr i veckan. Vilket han gör efter en del mutande/tjat/motivation.

Andra grejer bestämmer han. Semester, utflykter, såna grejer. Jag är kass på att organisera och flyter gärna bara med. Så länge jag gör saker med honom är det mysigt, oavsett.

Svar på tråden Vem bestämmer mest i förhållandet?