Negativa tester efter BIM, ändå gravid
Hej!Jag är nog inte ensam om detta men behöver mental pepp. Kanske nån var med om nåt liknande? DVS tidiga tester var negativa rätt så sent, typ ÄL + 13/14 ? Och det slutade med ett positivt någon dag senare?
Vi har en sekundär barnlöshet, första barnet blev till via dubbeldonation. Vi är per definition inte infertila men jag, 37 år har lågt AMH och maken dåliga spermier. IVF funkade inte, Letrozol funkade inte. Efter vår son, 3 år, har vi fortsatt med att köra på egen hand varje månad. Jag ägglossar men oregelbundet. Denna månad visade CB en glad gubbe för 15 dagar sedan på kvällen. Sex hade vi samma dag, ägglossning borde ha varit på en tisdag dvs för 14 dagar sedan. Därmed är jag på ÄL + 13. Jag testade med testa tidigt Babyplan (Gamala tester som gick ut för 1,5 år sedan) senaste dagarna med morgonurin, negativ. Även CB early igår dvs ÄL +12 var negativ med 3 timmars urin. Jag blir galen. Aldrig blivit det då min lutealfas är max 9-11 dagar senaste 5 åren.
Trots att hållbarheten hade gått ut, så funkade de för 1 månad sedan då vi använde Ovitrelle och där registrerade testen HCG!
Testat även med graviditetskollen, också negativ.
Alltså hade jag inte testat hade jag nog trott vid det här läget att jag med större sannolikhet kan vara gravid då jag aldrig haft sån lång lutealfas. Dessutom har jag alltid spottings någon eller några dagar innan samt PMS med spända bröst och ibland finnar. Denna gång, ingenting. Bara super mycket sexlust (vilket jag aldrig har mer än runt ÄL). Samtidigt hade jag mensvärk ca 7 dagar efter ägglossning och har det nu varje dag då och då, springer på toan men ingeting.
Läser hundratals stories i forum att folk fick positiv test ÄL+14 eller senare men då var det nog inte känsliga test eller de visste inte när ÄL exakt var då det kanske bara var nån app som gissade på den.
Rent matematiskt borde väl testen inte visar något mer men känslan säger nåt annat. Men om man bara önskar sig något mycket så kan man väl inbilla sig nåt.
Jag har alltid förstått att det är just follikulärfasen som varierar mycket men att lutealfasen är lite mera konstant men kan varierar från 10-16 dagar
Har inga flera tidiga tester och bara 4 normala kvar. Tänker att inte ta nåt mer då jag annars blir galen av att stirra på en vit linje.
Tack för peppen