• Anonym (Ts)

När gick vattnet vs när kom bebis?

När gick ert vatten (vecka/dag) och hur länge därefter kom bebisen?

Jag hoppas verkligen få uppleva det denna gång, förra gången blev jag igångsatt och fick akut KS när inget hände så kag känner mig rätt snuvad på stora delar av en förlossning?

• Svar på tråden När gick vattnet vs när kom bebis?
  • Jemp

Första blev jag igångsatt.
    Andra kom naturligt v 42+0. Började med vattenavgång, född runt 5 timmar senare. 

• Anonym (Jenny)

Första barnet kom också via KS för mig.
    Tvåan var det nästan 12 timmar mellan att vattnet gick och att han kom ut.
    Trean kom supersnabbt efter att vattnet gick. Mindre än en timme senare var hon ute.

• Anonym (Hej)

1:a.v 38:0   Vattnet gick ca 20 och bebis född 00:29
    2:a.Två dagar innan bf cakl 6 och bebis född innan 10
    3:e igångsatt med att ta hål så vattnet gick ca 10, bebis född 14:29.  V 37+0

• Anonym (A)

Det gick på förlossningsbordet så jag märkte ingenting.

• Ruter

1 barnet 04.01, född 04.19.
    2 barnet 02.05, född 02.09.

Båda gångerna var jag inne på förlossningen när vattnet gick som tur var. 

• Torna

Förlossningen började naturligt v 40+3, efter ca 5 timmar på förlossning tog de hål på hinnorna så vattnet gick. Detta pga att bebis hamnade så långt ned att de tappade kontakten med honom. Efter ytterligare ca 5 timmar föddes han ❤️ Så mitt vatten gick inte naturligt.

• Anonym (Ja)

Första gången tog de hål på hinnorna mitt på dagen och barnet kom på kvällen. Då hade jag haft värkar i några dagar. Med andra barnet gick vattnet lite mer filmiskt i en affär. Inte som en skurhink men ändå påtagligt. Som att jag kissade på mig. Barnet kom några timmar senare. Så det kan bli väldigt annorlunda med andra barnet. 

• Aliona

Vattnet gick hemma vid lunchtid när jag var 40+3. En halvtimme senare började värkarna. Bebisen var ute vid 3 på natten, alltså ca 15 timmar efter att vattnet gått. 

• Anonym (3av4)

Nr 1, vattnet gick 01.35 och bebis är född 20.50 Bf+10
    Nr 2, vattnet gick 05.00 typ och bebis är född 01.39 ( fick värkar först vid 23 tiden). Br+5
    Nr 3, tog vattnet på förlossningen, 45min senare var bebis ute. Bf+4
    Nr 4, vattnet gick 17.00 bebis föddes 04.31. v39+2

• Emzor1

Första barnet,
    vattnet gick v. 37+2 7.30 på morgonen. Värkarna kom senare på dagen, åkte inte in förens senare på kvällen. 07.01 dagen efter var han ute :)

• Anonym (2)

Barn 1: V35+3 vattnet gick vid 11, född strax efter kl. 18 samma dag.
    Barn 2: V36+0 vattnet gick vid 04, född strax efter kl. 10 samma dag. 

Svar på tråden När gick vattnet vs när kom bebis?