Svärmor förstör mitt liv
Här kommer ännu en tråd om en galen svärmor som lyckas förstör sin son och svärdotters liv.
Här kommer ännu en tråd om en galen svärmor som lyckas förstör sin son och svärdotters liv.
Ja det finns ju inget mer att säga än att ni måste kapa med henne.
Du har oro för era barn t.o.m, pga henne. Om inte det får din man att kapa navelsträngen så finns nog inget som funkar! Ni behöver tuffa till er oerhört mycket, men främst din man. Han behöver nog psykologhjälp. Allt handlar om att han inte klarar det, att ta steget.
Tanten skulle behöva in för vård. Svårt när en person inte vill men ibland kan folk bli tvångsintagna, ni kanske borde ta reda på hur det går till för att få till något sånt?
Hur kan hon komma in så ofta i ert hem utan att ni vill det? Låser ni inte dörren?
Flytta kanske vore en bra idé?
Det du beskriver är totalt oacceptabelt.
Du behöver beställa tid på familjerådgivning. Du och din man behöver professionell vägledning för att sätta gränser för er familj. Ta emot hjälp utifrån om ni vill rädda ert familjeliv. Ni ska inte mer behöva må dåligt för att ni sätter svärmors behov framför era egna. Ni behöver fokusera på er familj och svärmor ska inte vara huvudperson i era liv.
Släpp inte in svärmor i allt ni gör. Tex tala inte om för svärmor att ni letar hus. Sköt er själva, bjud inte in svärmor att peta i allt.
Sluta förklara er för svärmor. Om ni säger varför, gör det bara en gång. Men helst säg bara att ni har bestämt så / ville det edyl. Sluta bete er som ni är skyldiga att förklara er.
Ni får meddela svärmor att ni inte vill ha spontanbesök. Sedan måste ni vara konsekventa. Besöker hon er ändå så får din man gå ut och stänga dörren bakom sig och säga att ni inte kan ta emot besök idag. Släpp inte in henne. Hon använder ert hem som någon dagöppen verksamhet.
Bra att du sa nej till resan! Låt din man sköta all kontakt med svärmor. Blocka henne på mobilen, ta bort henne från sociala medier.
Sluta sätt svärmors behov framför dina egna. Träffa endast svärmor vid större helger och jämna födelsedagar,. Vill din man träffa henne oftare kan han åka till henne. Han behöver professionell hjälp för att kliva fram som en vuxen man som bestämmer över sin egen familj. Nu har han sin mamma som överhuvud.
Nu är det dags att sluta med att allt handlar om svärmor.
Om svärmor har nyckel till er så ta genast tillbaka den. Om hon vägrar så måste ni byta lås.
Sätt stopp för svärmor nu.
Usch, tycker synd om er, och era barn. Att sätta ner foten räcker inte här. Din svärmor har gjort så många övertramp så det är ju inte klokt. Och hon verkar långt ifrån frisk. Ni kan inte tvinga henne att söka vård, och ni kan inte heller ändra på henne. Det enda rätta här är att klippa totalt. Byt nummer och lås på dörren. Flytta om möjligt.
Ofta FL lär lösa de problemen åt dig. Sök professionell vård för samtal
Letar ingen lösning på FL.. Men behöver ventiler mig eftersom jag inte har någon att prata med om det här... Kommer stå fast vid att hon inte är inbjuden hit men är fortfarande orolig för barnen då jag inte är med. Hjälper dock inte att jag är med heller eftersom hom inte ger sig. Hon blor arg för något minst en gång varje gång vi träffas skriker och håller på och sen vänder sig sedan till barnen för att få dem på sin sida. Kan handla om precis allt, gräsklippning, hundskålens placering, att hon inte känner sig välkommen. Har funderat mkt på familjerådgivning men är väldigt skeptisk att det hjälper för min man då han är så kontrollerad av henne. Men kommer ändå föreslå det innan jag väljer att lämna honom. Men vill som sagt inte göra det heller eftersom jag är orolig för hennes inverkan på barnen..
Letar ingen lösning på FL.. Men behöver ventiler mig eftersom jag inte har någon att prata med om det här... Kommer stå fast vid att hon inte är inbjuden hit men är fortfarande orolig för barnen då jag inte är med. Hjälper dock inte att jag är med heller eftersom hom inte ger sig. Hon blor arg för något minst en gång varje gång vi träffas skriker och håller på och sen vänder sig sedan till barnen för att få dem på sin sida. Kan handla om precis allt, gräsklippning, hundskålens placering, att hon inte känner sig välkommen. Har funderat mkt på familjerådgivning men är väldigt skeptisk att det hjälper för min man då han är så kontrollerad av henne. Men kommer ändå föreslå det innan jag väljer att lämna honom. Men vill som sagt inte göra det heller eftersom jag är orolig för hennes inverkan på barnen..
Lämna mannen som drar med dig ner i sin oförmåga att sätta gränser mot sin gränslösa mamma.