• Hej14

Bruna flytningar v.7

Jag fick imorse lite bruna flytningar. Är i v.7 (6+2) samma dag som mitt förra missfall för några månader sedan. Försökt ringa barnmorskan hela deras telefontid utan att någon svarar. Har haft gravidsymptom som kommit och gott under hela första tiden. någon som haft liknande? Galet orolig och rädd och ledsen..

• Svar på tråden Bruna flytningar v.7
  • yny

Jag hade bruna flytningar och rosa blod flera gånger under första trimestern, allt mellan v5-v10, vid 5 olika tillfällen. Jag gjorde tidigt VUL i v8 och även KUB i v13 och allt var normalt. 

Min barnmorska sa till mig att sådana små blödningar är normalt i tidig graviditet. 

Sedan kan det ju såklart visa sig annat också. Men vill bara peppa dig och berätta att det KAN gå bra också trots sådana besvär! 

Mitt tips är att boka ett privat tidigt VUL i ca v8 bara för att stilla oron, jag tyckte att det var otroligt skönt att se tidigt att allt var okej.

Lycka till 🌸

• Hej14

Tack för peppen.
    otroligt jobbig situation när man verkligen vill nått och någonting händer i samma tid som förra missfallet.
    har kommit lite blödning ikväll och har en del mensvärk så känns inte så jätte positivt nu.
    har inbokat vul nästa vecka men känns tyvärr inte positivt som sagt 😓

• Anonym (Hanna)

Svårt att säga, men förhoppningsvis är det inget att oroa sig för ❤️ 

Mitt missfall började med bruna flytningar, för att sen bli rosa och sen blödde jag färskt blod. Värken kom två dagar efter första bruna flytningen.. Önskar fan ingen det. Har med andra ord inga bra erfarenheter av brun-rosa flytningar?

• Hej14

Ringde 1177 för att rådfråga, hon läste direkt från deras egna hemsida så ja, det är väl bara att ställa in sig på ännu ett missfall 😔

• Anonym (Anonym)

Men åk in till sjukan istället, vad ska hobbyläkarna på FL bidra med? Ngn hade det och det va ingen fara, ngn hade missfall, ngn hade ditten o datten. Sök professionell vård på akuten om du är orolig och ge f i FL för diagnoser

• Anonym (Lis)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-06-26 21:56:53 följande:

Men åk in till sjukan istället, vad ska hobbyläkarna på FL bidra med? Ngn hade det och det va ingen fara, ngn hade missfall, ngn hade ditten o datten. Sök professionell vård på akuten om du är orolig och ge f i FL för diagnoser

Åka till akuten för en liten flytning? Hur tänker du? Inte konstigt sjukvården går på knäna.

ca 50% av de som blöder går det bra för, andra hälften får missfall. (ej Exakta siffror)
    Är det missfall finns det inget att göra. 

ts får vänta och se vad som sker, hon märker nog om det kommer igång och hon börjar blöda ordentligt. Får hon kraftiga blödningar under lång tid eller väldigt ont ska hon självklart söka hjälp. Om inget mer händer så har hon ju ett vul redan i nästa vecka så då får hon veta mer.

(Ett vul just nu skulle inte ge så mycket eftersom det är så tidigt och läkarna nog ändå hade velat att hon kom tillbaka om en vecka ändå)

• Cissymiss
    Hej14 skrev 2023-06-26 20:46:01 följande:

Tack för peppen.
    otroligt jobbig situation när man verkligen vill nått och någonting händer i samma tid som förra missfallet.
    har kommit lite blödning ikväll och har en del mensvärk så känns inte så jätte positivt nu.
    har inbokat vul nästa vecka men känns tyvärr inte positivt som sagt 😓

Hej! Tänkte bara höra hur det har gått för dig? Jag är i v 6 och har också bruna flytningar och är vansinnigt orolig. Håller tummarna att det gick bra för dig. 
  • Anonym (Almis)

Gravid i v 6, 5+1fick  sjukt ont i ländryggen sedan kraftig mensvärk och sedan blödning , exakt som mitt förra missfall 5+2 fick jag ultraljud  där dem såg blod I livmodern och  och en hinnessäck. Idag 5+4 gick jag åka in egen då dem hade mätt hcg? Iblodetvför två dagar sedan och ville kolla om den ökat vilket den hade  och även hinnessäcken  hade växt men dem upptäckte även blod I äggstocken som inte heller borde vara där men "blåsan" som förser fostret med näring såg helt normal ut dock kunde man fortfarande inte se fostret .. ska tillbaka om 8 dagar för ny kontroll . Men just nu  tror dem att det är en lyckad graviditet 💖

Svar på tråden Bruna flytningar v.7