• Tussensmamma

    Random start

    Hej alla!
    Jag och min man är nu inne på vårt andra försök med ivf. Första behandlingen resulterade bara i 3 ägg varav 1 befruktat som inte klarade sig till dag 5.
    så inför nästa behandling månaden därpå så ville dom göra en återföring på dag två redan, men efter en strulig tid där jag även visade mig ha cellförändringar som behövdes kollas upp så fick jag starta nästa behandling mitt i en cykel för att inte förlora tid över sommaren då jag har lite låg äggreserv.
    behandligen gick utan anmärkning . mådde bra hela tiden. i måndags var det dags för 2a kontroll med ultraljud var även den dagen jag skulle ha mens. Och det började blöda nån droppe på kvällen nen inget mer. Jag tog ovitrelle och dagen efter var det vara som brunaktig flytning när jag varit på toaletten. I onsdags var det dags för äggplock och ingen mens som var att betrakta som startad.. när vi kommer hem efter äggplocket så blöder jg färskt blod några droppa under toalettbesöket men sen inget mer direkt än droppar under de kommande dagen och nu är det lördag och ingen mens i sikte.. inte ens flygningen är kvar. 



    kan mensen ha förskjutits på nåt sätt? Att bara blöda när dom varit därinne är kanske inte konstig. 
    dom såg ju dock en tjock och fin slemhinna därinne på ultraljudet så den borde ju komma ut tycker man? 😳

    har någon varit med om liknand?

  • Svar på tråden Random start
  • Citronsmör

    Ibland kan vårdpersonal vara dåliga på att informera om saker. Eftersom du tog Ovitrelle, som innehåller hCG, tolkar din kropp det som ett tecken på graviditet. Under en vanlig cykel har man en corpus luteum efter att ägget har lossat från äggblåsan, men nu har du flera (även om de kan vara skadade från att en nål har varit där och sugit ur äggen och vätskan). Dessa producerar progesteron så länge du har hCG i kroppen, vilket du sannolikt har i ca 10-12 dagar efter äggplocket. Efter det får du din mens.

Svar på tråden Random start