• DoaaMK

Kan ett bloss cannabis påverka fostret i veckan 11 av graviditeten?

jag hade problem att jag rökt hasch ?cannabis? innan jag visste att jag är gravid och rökt aldrig sen jag fick veta att jag var i veckan 4 men nu är jag i veckan 11 och igår en kompis rök bredvid mig och kunde inte motstå det då tog jag ett bloss bara sen kände jag så hemskt för att våga göra det jag är jättebesviken över mig själv och känner skyldig så mycket att ifall det hände något till fostret jag kommer aldrig förlåta mig. Jag vågar inte ta upp det med BM och vet inte vem jag kan vända mig till. 

• Svar på tråden Kan ett bloss cannabis påverka fostret i veckan 11 av graviditeten?
  • Anonym (...)

Jag tror inte ett bloss kommer påverka, men jag är ingen expert. Det enda jag vet att nu är det gjort - det spelar ingen roll om du oroar dig eller inte för du kan inte ändra på det du gjort. Skulle det påverka barnet så kan du inte göra något åt det utan det blir som det blir helt enkelt.
    Vad skulle du göra om du fick reda på att ett bloss påverkar fostret? 
    Viktigt nu är att du inte gör det igen. 

Här finns en kortfattad text från forskning men den säger ju inget specifikt om v.11 eller om ett bloss: 
    nyheter.ki.se/cannabis-under-graviditeten-kan-skada-hjarnans-utveckling-hos-fostret

• Anonym (Seam)

Kunde inte motstå? Sök hjälp.

• Ms anybody

Nej ett bloss lär inte påverka fostret. Men gör bara inte om det så blir det nog bra :)

• Anonym (Nrfn)

Hoppas polisen håller koll den den här sidan så många som verkar knarka  

• Anonym (Konsekvens)

Med såna vänner behöver man inga fiender. Hur många hjärnceller har den personen rökt bort? 
    Sök hjälp för din drogproblematik för du kommer göra om det. Du lär ju träffa din kriminella vän igen. 

Att du struntar i barnet är redan konstaterat. 
    Tala med bm så hon förstår vilken sorts blivande förälder du är och nivån på ditt konsekvenstänk. 

Att det är oerhört fel gjort och dessutom olagligt lär du ha koll på och jag undrar hur man kan rättfärdiga nåt sånt med "kunde inte motstå" Alla vet att vanliga cigaretter skadar fostret, att någon tar beslutet att röka cannabis är bevis på att nåt är riktigt fel. Kommer du erbjuda barnet cannabis sen också? 

En vuxen person får supa och knarka hjärnan  bitar för min del men inte när den är gravid, ammar eller är förälder. 

• Anonym (.....)

Fostret har säkert inte alls påverkats, det är ingen fara. Ta det lugnt! Gör det inte igen bara. Sök hjälp hos din barnmorska om du känner att det är svårt att stå emot nästa gång.

Svar på tråden Kan ett bloss cannabis påverka fostret i veckan 11 av graviditeten?