• Sanlin90

Älsmärta hur långt innan äl?

Hej, är på cd 10 efter bortfallsblödning då jag inte haft ägglossning sedan september och bara haft få gånger sedan jag fick barn oktober 2020 för min kropp inte är i balans och pga övervikt.
    minns att jag hade mucket ont när jag hade senast då jag va på gyn pga smärtan och jag har ett vagt minne av att det höll i sig länge, ca 8-12 dagar nått.
    nu är jag inne på dag 3 med smärta i båda äggstockarna, är det någon som brukar ha smärta länge innan ägglossningen väl kommer? Varför har man isåfall ont så långt innan?
    hoppas så
    mucket jg får nu, ska försöka tempa ordentligt men hittils har min dotter varit sjuk så sömnen har blivit lidande. 

• Svar på tråden Älsmärta hur långt innan äl?
  • Anonym (Kajsa)

Jag får rejält ont när jag har ägglossning. Jag får inte ont före utan samma dag som ägget släpper och sen kommer mensen som en klocka 14 dagar senare. Jag får även andra symptom som rejält med "äggviteflytningar", öppen tapp så det är ingen tvekan om att det är ägglossning. 
    Jag har bara ont en dag och inte flera. Jag får bara ont på ena sidan varje menscykel och det brukar vara varannan gång vänster, varannan gång höger. Nån gång har det hänt att jag haft ont på samma sida två cykler på rad (oftast vänster sida som kan vara två månader i rad) men aldrig båda samma cykel. 

• Maymom

När jag hade utebliven ÄL hade jag inte 2-3 omgångar, dvs när kroppen försökte ägglossa, alltså ont utan att ÄL faktiskt skedde. Tror det var samma sida alla gångerna.

Svar på tråden Älsmärta hur långt innan äl?