• Anonym444

Upprepade småblödningar i vecka 10/11

Gravid i vecka 11 (10+0) med min första graviditet. I förrgår (torsdags) när jag var på toa vid ca 13.30 så blödde jag lite grann och efter det har jag blödit lite grann nästan varje gång jag gått på toa, 4/5 gånger efter 13.30 i torsdags, 5/7 gånger igår och 1/1 gång hittills idag. Det är bara lite varje gång, vissa gånger är det bara att jag ser att det är lite rött på pappret upp till att det kan droppa kanske 5-7 droppar i toaletten. Blodet kommer efter att jag kissat och bara när jag är på toa (förutom att det hade kommit en liten droppe i trosorna precis innan jag gick på toa en av gångerna igår). Blodet är ljust och typ rött/rosa och ser färskt ut men har ev varit lite lite mörkare första toabesöket på morgonen igår och idag, men fortfarande rött och inte brunt. Det är inga blodklumpar eller slem. Jag har haft svampinfektion i några veckor som gör att det svider och är torrt i underlivet men har ingen smärta i magen eller någon annanstans. Har fortfarande graviditetssymtom med ömma bröst, illamående och uppblåsthet, mina bröst är kanske lite mindre ömma än de varit vissa dagar, men är fortfarande ömma och det har kunnat variera lite från dag till dag och olika tider på dygnet innan detta också. Har varit i kontakt med 1177 två gånger och de har sagt att det antagligen inte är något att oroa sig för och att det inte låter som ett missfall och att jag kan vänta till måndag och sedan kontakta min barnmorska. Jag har också ett inbokat besök med barnmorska på tisdag. Men det känns väldigt jobbigt att blöda, jag blir orolig. Funderar på att åka till gynakuten för har haft svårt att sova två nätter nu och svårt att tänka på något annat. Är det någon som varit med om något liknande och hur gick det?

Svar på tråden Upprepade småblödningar i vecka 10/11