• Anonym (Pojkmamman)

Vill ha en dotter, funkar ph metoden?

Inget hat i denna tråd tack, om du tycker jag är en idiot så scrolla vidare . 

Nu till saken, ni som försökt få en dotter funkade ph metoden? , isf hur lågt ph ska man ha? Vilka stickor testade ni med?. Jag har hittills bara hittat några orange pappers bitar man ska stoppa i urinet 1sek.. 

Har läst en massa olika tips och trix och det enda jag fastnat för som låter troligt är detta med ph värdet. 

Vill skaffa en sista bebis och skulle så gärna vilja ha en dotter denna gång, jag har 3 barn jag älskar över allt annat, 3 underbara pojkar som jag inte skulle byta bort mot något !! Men någonstans saknar jag en dotter, varför vet jag inte.. jag va själv en pojkflicka som liten , men med 3 pojkpojkar saknar ja ändå en liten tös! 

• Svar på tråden Vill ha en dotter, funkar ph metoden?
  • Anonym (Blandad kompott)

Vet ingen bra met för flickebarn.
    Om det är samma far till dina barn så blir det troligtvis en pojke till.
    Det sägs vara spermier som styr och jag vet många män som bara får pojkar.

• Anonym (E)

Ph spelar ingen roll. Ägget väljer den friskaste spermien oavsett.

• Anonym (Min mormor)

Min mormor sa att kvinnan behöver vara överst under hela samlaget för att det skall bli en flicka.

• Anonym (...)
    Anonym (Min mormor) skrev 2023-06-24 07:18:17 följande:

Min mormor sa att kvinnan behöver vara överst under hela samlaget för att det skall bli en flicka.

Haha, varför? Explain please. 
  • Anonym (Pojkmamman)
    Anonym (E) skrev 2023-06-23 22:00:19 följande:

Ph spelar ingen roll. Ägget väljer den friskaste spermien oavsett.

Tror du inte? Sett flertal som diskuterat här på fl att ph skulle ha större påverkan än när sexet infaller..  jag har som sagt ingen aning alls men.. 
    Anonym (Blandad kompott) skrev 2023-06-23 13:58:55 följande:

Vet ingen bra met för flickebarn.
    Om det är samma far till dina barn så blir det troligtvis en pojke till.
    Det sägs vara spermier som styr och jag vet många män som bara får pojkar.

Jodå de är samma pappa, och i hans släkt är det 98% karlar haha  så oddsen är låga absolut! Men man kan ju ändå inte låta bli att vilja undersöka teorier kring påverkan på kön
  • Anonym (Min mormor)
    Anonym (...) skrev 2023-06-24 07:20:47 följande:
    Haha, varför? Explain please. 
    Hon hade bara döttrar (2 döttrar med två olika män) min mamma har bara döttrar och min mormors mamma hade bara döttrar så det verkar ha funkat, (antagligen slumpen). Min moster har 1 son och 2 döttrar iofs men hon var nog inte överst heller. 

Tydligen viktigt att det är hela samlaget med och inte bara avslutningen.

Nu kanske man kan ta mormors råd med en nypa salt då det var andra livsråd i stil med att inte anstränga sig så mycket i skolan utan satsa på att vara söt istället, gäller det killar skall jag prata med henne för hon har vart gift 4 ggr och mamma bara en, en kvinna skall absolut inte jobba och att det inte är farligt att röka om man har munstycke till cigaretten och röker med stil, 
  • Citronella

Vad menar du med ph? Kroppens ph är på mellan 7,35-7,45 blir det högre eller lägre får man skador på ögon och inre organ sen dör man. 

Svar på tråden Vill ha en dotter, funkar ph metoden?