• anonym 254

Brunt när jag torkade mig (v.5+5)

Hej,
    jag fick positivt graviditetstest den 14/6, hade inga alls symptom och tog test för jag skulle fortsätta en fluconazol behandling.
    Efter plussen fick jag aldrig några symptom, blev lite orolig men försökte lugna mig.
    nu för några dagar sedan fick jag en lätt brun-blandad flytning, tänkte inte på det eftersom jag fått det i tidigare graviditer. Men igår så fick jag en lite kraftigare med mörk brunt blandat blod, som antog under dagen. Idag har jag lite gulaktig flytning.

vården vill inte hjälpa. vad kan jag göra? 

tog graviditetstest den 19 och fick 2-3, borde stämma. 

• Svar på tråden Brunt när jag torkade mig (v.5+5)
  • Pimpinellan

Brunt är gammalt blod så ingen pågående blödning. Vården kan ingenting göra så det svaret var riktigt. Du kan ta ett nytt test med veckor om minst en vecka till och har det ökat ger det en indikation på att det mest troligt står bra till. Utöver det kan du boka VUL privat v.8-9 för ett alldeles klart besked.

• anonym 254
    Pimpinellan skrev 2023-06-23 19:05:29 följande:

Brunt är gammalt blod så ingen pågående blödning. Vården kan ingenting göra så det svaret var riktigt. Du kan ta ett nytt test med veckor om minst en vecka till och har det ökat ger det en indikation på att det mest troligt står bra till. Utöver det kan du boka VUL privat v.8-9 för ett alldeles klart besked.

Tack för svar!

Okej, så om det är missfall har den hänt för ett tag sedan.
    Om jag börjar blöda rött blod så är det pågående?
    förlåt om jag verkar knäpp, vill bara tolka rätt ☺️
  • Madelenelisabeth

Rött blod, typ mens blödning = blödning nu. 
    Brunt blod= gammalt blod som kommer ut. 

Rött blod + smärta = ev missfall. 

Utomkvedshavandeskap: graviditet på fel ställe= livshotande för dig. Symptom: smärta. 

Finns "missed abortion" = kroppen uppfattar en graviditet, fortsätter tillverka hormoner och ev en livmoder som börjar växa- dock så är det intet foster som lever. 

Jag var orolig länge i början av min graviditet för allt. Är fortfarande orolig för hur den kommer fortgå, är i v 25 nu.

Tiden kommer avgöra vad som är vad för dig. 

Men barn föds, och det börjar med en graviditet! 

• Pimpinellan
    anonym 254 skrev 2023-06-23 22:00:57 följande:
    Tack för svar!

Okej, så om det är missfall har den hänt för ett tag sedan.
    Om jag börjar blöda rött blod så är det pågående?
    förlåt om jag verkar knäpp, vill bara tolka rätt ☺️
    Vid ett pågående missfall blöder man alltid rött- ofta i kombination med smärta och klumpar. MA kan börja med småblödningar som kan vara både brunt och rött blod, men såna blödningar kan även vara helt ofarliga. Även större blödningar med rött blod kan vara ofarliga.
    Håller en tumme!
Svar på tråden Brunt när jag torkade mig (v.5+5)