Begravning klädsel
Ni som varit på begravning vad har era barn haft på sig?
Barnen är 16 och 9 år. Det är deras mormor som har dött
Och även vad hade du du (som är kvinna) på sig. Hade din make vit slips?
Ni som varit på begravning vad har era barn haft på sig?
Barnen är 16 och 9 år. Det är deras mormor som har dött
Och även vad hade du du (som är kvinna) på sig. Hade din make vit slips?
Det beror på hur talet går, om det kommit en inbjudan som talar om det och lite också vad personen som begravs var för sort. På de tre begravningarna mina barn varit har det önskats ljus klädsel som önskats av de närmast stående, så det har varit lite finare än vardagsklädsel men ljust och ledigt.
Det beror helt på vilka önskemål som finns. Om inga önskemål framkommit är fin klädsel att rekommendera på barn. Både ljusa och dovare färger går bra. Undvik färgglatt med massa tryck. Håll det stilrent, klassiskt och tidlöst.
Om det är din mamma som dött och ni skall ha en begravning med klassisk begravningsklädsel (kostym) så skall din make bära vit slips. Barnen skall vara liknande klädda som de vuxna.
Fast de begravningar jag gått på så har vi haft ledig klädsel och vi har kommit klädda i vardagsfina kläder oavsett ålder i stället.
Utom på min EX-makes begravning, han var en rockabilly så alla kom klädda i 50-tals kläder.
När min pappa begravdes hade min man vit slips (och kostym), och min då 7-åriga dotter hade en enfärgad mörklila klänning och vita strumpbyxor.