• ElissaLevin

Inte sovit en hel natt på 12 månader

om två veckor fyller mitt barn 1 år! Sover fortfarande som en kratta ! Vaknar konstant !! Sover Max 2-3 Tim efter ja nattat för natten sen vaknar han hela hela tiden natten lång ! Jag hinner inte somna om förns han vaknar igen o så håller de på hela natten tills vi går upp ! Vad är de för fel ???? Varför sover han inte bra ???? Bvc har INGA MAGISKA KNEP för sova bra ? säger dom till mig .. har någon haft liknande besvär ?? Tips ?? 

• Svar på tråden Inte sovit en hel natt på 12 månader
  • HejsanJenny

Vad vill barnet när han vaknar? Hur somnar han om igen? Jag tror inte det är något som är fel, och många småbarnsföräldrar känner nog igen sig väl i det du skriver. Min dotter sov också dåligt och oroligt tills hon var typ 18 månader. Hon somnade oftast om snabbt efter en liten flaska vatten eller välling. 

• MtS19

Min äldsta dotter är precis lika, jag har knappt sovit en hel natt på snart fyra år, de jag fått höra är att hon kanske inte behöver mer sömn, påfrestande för de är bara mamma på natten...

• elsi
    ElissaLevin skrev 2023-06-22 00:04:55 följande:
    Inte sovit en hel natt på 12 månader

om två veckor fyller mitt barn 1 år! Sover fortfarande som en kratta ! Vaknar konstant !! Sover Max 2-3 Tim efter ja nattat för natten sen vaknar han hela hela tiden natten lång ! Jag hinner inte somna om förns han vaknar igen o så håller de på hela natten tills vi går upp ! Vad är de för fel ???? Varför sover han inte bra ???? Bvc har INGA MAGISKA KNEP för sova bra ? säger dom till mig .. har någon haft liknande besvär ?? Tips ?? 

Tyvärr så låter det ganska normalt. Många små barn vaknar ofta under natten, för att de vill äta, kolla läget, gosa lite. 

Mina barn har sovit bättre och varit mindre ledsna vid uppvaknande när de sovit hos mig i sängen. Men det passar ju inte alla barn, eller föräldrar, du får försöka hitta det sätt som ditt barn sover bäst. Och ffa inse att det är såhär med småbarn. 

Kan pappan ta vissa nätter så att du får sova?
  • Mrs Moneybags

Tror inte min son sov en hel natt förrän han var 4-5 år eller kanske äldre. Sista åren vaknade han åtminstone en gång per natt tills han till slut sov hela natten. Jag sover också lätt så han har nog ärvt från mig. 

Bästa är att ta varannan natt så att man får sova ut med jämna mellanrum. Annars blir man ju galen. 

Svar på tråden Inte sovit en hel natt på 12 månader