16-månaders kastar huvudet bakåt när han blir arg
Han har börjat med det senaste veckorna. Han slänger huvudet bakåt väldigt hårt , sen blir han ännu argare eftersom det antagligen oftast gör ont. Ibland slänger han det framåt också.. Det kan t.ex vara när man tar något ifrån honom eller tar upp honom när han inte vill (om han klättrar på stolar eller ska klä på sig eller byta blöja eller går nånstans där han inte får).
Idag när vi skulle gå in och jag bar honom på höften tog han mina nycklar och när jag tog tillbaks dom blev han jättearg och slängde huvudet bakåt så han slog i kanten vid dörren. Han blev inte skadad men blir ju orolig ..Nån gång har han slagit i stolen också.. Jag ammar fortfarande och det är oftast det som lugnar ner honom sen. Han har ganska mycket temperament överhuvudtaget och bits och rivs ibland också..
Har två döttrar sen innan , yngsta är 7 och äldsta är tonåring men ingen av dom har gjort så här. Någon som vet om det är normalt? Kan jag göra något för att han ska sluta? Eller brukar det gå över av sig självt? Borde jag prata med BVC? Blir ju rädd för att han slår i något eller slänger sig bakåt så att han ramlar.. Han ska börja på förskola nån gång i höst och jag hoppas han har slutat innan det så han inte gör illa sig där.
Tacksam för svar!