• Anonym (Elin)

Dotter som e drog beroende

Jag har en dotter som haft problem sen hon kunde gå.  Extrema aggressiva anfall o sånt. Hon har grav adhd. Nu är hon svårt drog beroende på 5 mån.  Där tom langrna vägrar sälja för hon är en risk. Min syster har nu henne hemma. Har 2 små barn hemma som hon fått aggressiva anfall mot vid avtändning. 
    Det jag undrar äe: soc är positiva att hon är där. Vill ha henne som kontakt.  Och är helt för det! 
    Om vi skriver tillfällig vårdnad där,  hur svårt är det att få tillbaka den ? Min syster vill bara gott och jag redan föreslagit jag ska föra över pengar för hennes boende. Men om jag skriver över , kommer jag få tillbaka henne utan massa bråk?

• Svar på tråden Dotter som e drog beroende
  • Anonym

Det låter olämpligt att hon bor där det finns två små barn

• Anonym (Elin)
    Anonym skrev 2023-06-20 22:59:46 följande:

Det låter olämpligt att hon bor där det finns två små barn

Nej förlåt menade att de finns små barn här
  • Anonym (?)
    Anonym (Elin) skrev 2023-06-20 23:47:26 följande:
    Nej förlåt menade att de finns små barn här
    Har du småbarn alltså och vill inte ta dottern? Vad vill dottern då? Kan hon inte bo hos sin pappa?
  • Drottningen1970

Man kan inte skriva över vårdnad för sitt barn hursomhelst.

och vad i hela fridens skulle poängen vara? varför tror du att du inte kan ha vårdnaden bara för att barnet bor hos din syster tillfälligt?

• Agda90

Du skriver inte över vårdnaden bara för att hon bor där tillfälligt. Vad är det soc har tutat i dig?

• fornminne

Precis, din dotter ska inte bo där det finns barn, men vårdnaden kan du ha kvar oavsett.

• Anonym (Ngng)

Varför får hon inte proffshjälp av vården istället?

• Anonym (+++)
    Agda90 skrev 2023-07-11 16:01:09 följande:

Du skriver inte över vårdnaden bara för att hon bor där tillfälligt. Vad är det soc har tutat i dig?

Tror snarare det är TS som rört ihop begreppen? Boendet kan skrivas över till hennes syster tillfälligt. Det kan de bestämma utan inblandning av soc. 
  • Agda90
    Anonym (+++) skrev 2023-07-11 18:05:49 följande:
    Tror snarare det är TS som rört ihop begreppen? Boendet kan skrivas över till hennes syster tillfälligt. Det kan de bestämma utan inblandning av soc. 
    Exakt!
Svar på tråden Dotter som e drog beroende