Trotsig sexåring
Vi har en fin sexårig kille som är världens goaste och finaste kille men under senaste månaden har han börjat få hemska utbrott på kvällarna innan han ska på förskolan. Bara då och aldrig på helgerna. Det blir direkt han ska sova kvällen innan förskola. Han slåss, sparkas, kastar saker, skriker, skrattar oss i ansiktet, springer ut på gården och skriker. Vi står helt handlingsförlamade och vet inte vad vi ska göra. Försöker att bara ignorera hans beteende men det funkar inte, då står han och skriker oss allt vad han kan i öronen.
Enligt förskolan så är det inga problem där men jag vet inte vad jag ska tro, är ju bara när han ska fara dit. Han beter sig bara såhär mot oss föräldrar. Aldrig sett ett sånt här beteende hos honom förut och jag blir så orolig vad det är som händer med honom. När vi pratat med han när han lugnat ner sig så säger han att det är för att han inte vill vara på förskolan men inte varför.
Hur ska vi hantera det här? Det blir liksom ohållbart när han slåss och springer ut och skriker.