• hidertuss

Barn trots missfall ålder

Finns det nån 38, 39, 40 osv som haft missfall som sen fått första barnet? Börjar tro att det aldrig ska gå. Behöver solskenshistorier! 

• Svar på tråden Barn trots missfall ålder
  • Anonym (Jag)

Jag hade ett missfall vid 39 respekt 40. Var inte alls säker på att det skulle funka men vid 41 kom hon och det gick hur bra som helst. Nu ska hon börja gymnasiet i höst. 

Mina vänner som också fick barn sent, vid 38-42 har alla haft missfall men också flera friska barn. 

Det är nog bara så att missfall är vanligt, speciellt som lite äldre men även unga kvinnor har missfall. Det är bara att fortsätta försöka! 

Lycka till med det. Det går och är inte ovanligt! 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2023-06-20 22:39:26 följande:

Jag hade ett missfall vid 39 respekt 40. Var inte alls säker på att det skulle funka men vid 41 kom hon och det gick hur bra som helst. Nu ska hon börja gymnasiet i höst. 

Mina vänner som också fick barn sent, vid 38-42 har alla haft missfall men också flera friska barn. 

Det är nog bara så att missfall är vanligt, speciellt som lite äldre men även unga kvinnor har missfall. Det är bara att fortsätta försöka! 

Lycka till med det. Det går och är inte ovanligt! 

Tänkte, det hade kunnat vara jag för 17 år sedan. Måste svara och ge lite hopp, förhoppningsvis. 
  • Anonym (Jodå)
    hidertuss skrev 2023-06-20 17:32:07 följande:
    Barn trots missfall ålder

Finns det nån 38, 39, 40 osv som haft missfall som sen fått första barnet? Börjar tro att det aldrig ska gå. Behöver solskenshistorier! 

38: 1 missfall sen barn
    40: 1 missfall sen barn

Gick rätt snabbt efter bägge gånger. Andra gången kom inte ens mensen mellan.
  • Anonym (Peppad)

Peppande att höra detta! Från en annan med samma oro och funderingar. 

• fornminne

En jag känner hade två tidiga missfall i 35-årsåldern. Det tredje barnet dog i magen i vecka 21. Sen fick hon två barn, var 37 och 39 när de föddes. Hon kallar dem sina mirakel.

Så länge det finns liv finns det hopp. 

• Anonym (S)

Det finns forskning som visar att progesteron efter äl/efter plus motverkar missfall då det pga låga progesteronnivåer ofta blir missfall.
    Googla så hittar du säkert infon så du kan bilda din egna uppfattning.
    Jag rekommenderar bioidentiskt progesteron, det ger inga biverkningar. Har själv använt progesteronkräm.

Lycka till!

• hidertuss
    Anonym (S) skrev 2023-07-04 15:39:40 följande:

Det finns forskning som visar att progesteron efter äl/efter plus motverkar missfall då det pga låga progesteronnivåer ofta blir missfall.
    Googla så hittar du säkert infon så du kan bilda din egna uppfattning.
    Jag rekommenderar bioidentiskt progesteron, det ger inga biverkningar. Har själv använt progesteronkräm.

Lycka till!

Intressant! Vilken kräm var det exakt? Och hur använde du den? Under hur lång tid och så? 

• Anonym (S)
    hidertuss skrev 2023-07-06 23:08:22 följande:

Intressant! Vilken kräm var det exakt? Och hur använde du den? Under hur lång tid och så? 

Jag har haft den från moodmama. Matriarch 100. Det man får av vården är inte bioidentiskt och kan ge biverkningar, knäppt nog.. 
    Man behöver ha fått bekräftad äl (genom gyn eller tempning) annars kommer det hämma äl. 
    Sen fortsatt i 12 veckor med krämen och fasat ut den.
    Har två nära vänner det också fungerat på. En som är 41 och en med pcos. Så det beror helt klart på om progesteron är problemet, men eftersom det inte ger biverkningar har jag tyckt det vara värt att prova! 
  • hidertuss
    Anonym (S) skrev 2023-07-07 06:47:51 följande:
    Jag har haft den från moodmama. Matriarch 100. Det man får av vården är inte bioidentiskt och kan ge biverkningar, knäppt nog.. 
    Man behöver ha fått bekräftad äl (genom gyn eller tempning) annars kommer det hämma äl. 
    Sen fortsatt i 12 veckor med krämen och fasat ut den.
    Har två nära vänner det också fungerat på. En som är 41 och en med pcos. Så det beror helt klart på om progesteron är problemet, men eftersom det inte ger biverkningar har jag tyckt det vara värt att prova! 
    OK! Väldigt intressant. Hur stor mängd ska man ta av krämen då? Smörja en gång per dag och hur mycket? Eller två ggr per dag? Vad underbart att det har fungerat för dig och dina vänner!!!
Svar på tråden Barn trots missfall ålder