• N8niii

Hinnsvepning strax före BF?

Fasiken vad jag är less på att vara gravid. Visst var jag beredd på att sista månaden skulle bli jobbig men det är värre än jag trodde. För varje dag känns det som kroppen raserar mer och mer. Svårt att gå av foglossning, har ont i ryggen, fötter som vattenballonger, illamåendet är tillbaka, revbenssmärtor, halsbränna, nästäppa, bristningar, järnbrist, svettningar ja listan kan göras lång. Igår senast kom det senaste tillskottet. Nämligen en stor hemorrojd som sticker ut. Jag börjar tvivla på om kroppen någonsin kommer bli sig lik. Är i v 39+4 och har sista BM besöket imorgon en dag före BF. Tror ni man kan få en hinnsvepning då eller brukar dom vara petiga med att man ska ha passerat BF? 

• Svar på tråden Hinnsvepning strax före BF?
  • Anonym (Ja)

I vår region (Östergötland) är de noga med att man kan få hinnsvepning tidigast dagen efter BF... I alla fall när jag skulle ha barn i januari.

Vet inte om det skiljer mellan regioner, men här var de hårda på det. Sen är det långt ifrån alla hinnsvepning fungerar på, jag har haft tur att båda mina barn inom 2 dagar efter hinnsvepning, om det var hinnsvepningen eller inte kommer jag aldrig få veta, men jag ställer mig positivt till det :)

Lycka till!

• HejsanJenny

Om du berättar hur du känner så tror jag säkert att du kan få en hinnsvepning. Jag blev hinnsvept en vecka innan bf och dottern föddes tre dagar senare, detta var i Stockholm för drygt tre år sedan. På kontrollen var jag dock redan flera cm öppen, kanske var det därför de gick med på det.

• xnfsm

Tror absolut att du kan få det om du berättar hur du mår just nu. Men livmodertappen behöver typ vara lite mottaglig för hinnsvepning har jag för mig. Lycka till!

• N8niii

Får förklara läget för BM då och håller tummarna för att det blir hinnsvepning senare idag Glad

Svar på tråden Hinnsvepning strax före BF?