• Memmlan

Förvirrad!!

Hej
    Känner mig 100% lost i min cykel. ALDRIG haft såhär lång tidigare, max ca 30 dagar men är nu på 50+...

Någonstans i mitten var jag övertygad om graviditet, men nix, slog mig sedan efter mycket läsning att äl troligtvis var sen pga stress.. Gick några dagar och temp höjdes litelite och äl blev bekräftad i NC och via äl sticka (cd 45).

Nu är jag, efter denna info på äl+10 ca, testade tidigt (kanske FÖR tidigt) och visa neg. Däremot haft enormt ont i nedre magen, stickande och ihållande mensvärk sedan 5 dagar ungefär. Trötthet, illamående till max, otroligt känsliga bröst.
    Blir så förvirrad av detta, som om de va slut här...
    Igår och idag har tempen höjts mycket till skillnad från tidigare. OCH NC har flyttat fram öl till cd 53, när jag såg detta cd 54 tog jag äl test som var totalblankt + 1 streck..?

Någon som har en aning om vad som kan ske? Inbillar jag mig? Testa tidigt men senare? "Ge upp" o invänta mens?
    Alla tips, tankar mm mottages såå gärna!
    Blir tokig av detta här.... 

• Svar på tråden Förvirrad!!
  • svansmamman

Om dina symptom berott på en graviditet hade ju gravtestet visa positivt, då gravsymptom och gravtest båda kommer till följd av gravidhormonet HCG. Med andra ord beror dina symptom på något annat än graviditet. 

Får jag fråga hur gammal du är? Jag tänker om det kan vara så att du är på g in i klimakteriet. Om inte - du skriver att din cykel aldrig varit såhär lång förut, men har den varit oregelbunden tidigare? 

• Memmlan
    svansmamman skrev 2023-06-19 20:29:11 följande:

Om dina symptom berott på en graviditet hade ju gravtestet visa positivt, då gravsymptom och gravtest båda kommer till följd av gravidhormonet HCG. Med andra ord beror dina symptom på något annat än graviditet. 

Får jag fråga hur gammal du är? Jag tänker om det kan vara så att du är på g in i klimakteriet. Om inte - du skriver att din cykel aldrig varit såhär lång förut, men har den varit oregelbunden tidigare? 

De hade alltså skett trots att de endast såfall skulle vara äl+10 ca, OM de nu var rätt enl ältest och NC tidigare markering?
    Är väldigt grön på dehär med tester och tempning... Hehe

De hoppas kag ju innerligt inte, är 30 i år.
    Cykeln har alltid, så länge jag kan minnas varit runt 27-30 dagar, någon gång 25.
    Därför är mina misstankar nu på senaste att stressen över skolan påverkat mer än jag trott samt att jag då börjat "inbilla" mig allt möjligt, haha. Försöker bara slappna av nu o lägga allt åt sidan men blir ju fundersam och ett snäpp orolig emellanåt..
  • Maymom

Jag skulle gissa att den är sen pga stress som du säger.
    Äl var nog på cd53, då blir ju självklart äl-test negativt dagen efter eftersom ÄL-test visar positivt ca ett dygn innan ÄL.

cykler utan ÄL kan bli längre än vanliga, din kropp kanske har försökt ägglossa flera ggr så du kan ha känt av det.

Hoppas mensen kommer inom 2 veckor nu och sen beter sig som vanligt. Får du två konstiga cykler till så prata med mvc. Vill minnas att det är tre avvikande cykler på rad som de har som nån typ av mått på när det är dags att kolla upp det. Jag hade 3 korta cykler på rad ett år, kollade upp, hittade inget och sen blev det bra, behöver inte betyda ngt.😊

Svar på tråden Förvirrad!!