• Liquorice50

Man som vill prova klänning?

Jag är en man som länge/alltid varit intresserad av kvinnokläder och velat klä mig kvinnligt. Jag tog för några dagar sedan mod till mig och berättade detta för min flickvän. Hon tog det ganska bra efter ett tag och efter en hel del frågor. Frågor som om jag var homosexuell eller ville vara kvinna besvarades med  bestämt nej.
    Jag fick erkänna att jag provat några av hennes kläder i smyg och det gillade hon inte.
    Hon sa att jag får väl köpa egna kläder om det nu är det jag vill. Jag undrade om det skulle vara ok att i så fall vara tillsammans med henne i klänning eller så och hon svarade ungefär - att vi får väl se hur du ser ut.
    Nu är jag fundersam på om jag ska våga fullfölja - köpa en kvinnlig outfit och bjuda min flickvän på middag..?
    Någon som kan råda kring denna situation?

• Svar på tråden Man som vill prova klänning?
  • Liquorice50

Min förhoppning är att hitta en riktigt snygg klänning som kanske i sig kan få ett gillande från min flickvän. Vet dock inte vad som kommer sitta snyggt på men har tittat på dessa bl.a. Någon som tror på någon av dem eller något annan stil till en lång man?

www.zalando.se/next-kaftan-neck-tie-waist-midi-standard-vardagsklaenning-pink-paisley-nx321c2yu-j11.html

www.zalando.se/next-zip-neck-midi-standard-vardagsklaenning-morris-co-strawberry-thief-nx321c30i-j11.html

• Förbannad Kille

Nej du är inte homosexuell. Gör en okvalificerat gissning och säger "Crossdresser" på skalan "Crossdresser" (någon som tycker det är intressant/roligt/spännande att ibland kläd sig på det sett som "normalt" uppfattas som det motsatta könet) till fullt ut "Transsexuell" (fult ut identifierar sig med det kön som du inte tilldelades då du föddes). Ingendera har något med sexuell läggning att göra.

Det är givetvis alltid fel att låna någon annans kläder i smyg. Köp något billigt och enkelt till att börja med och se om du känner dig bekväm. Tänk på att kvinnor har en större byst än män så köp gärna en sport-BH att ha under så passar de bättre och du ser snyggare ut.
    Klänningarna du föreslår har jag ingen åsikt om, köp och prova. Du säger du tänker bjuda din flickvän på middag. Om du inte varit ute bland andra i kvinnokläder tidigare föreslår jag att du gör det hemma för att undvika att ev. sätta din flickvän i en "obehaglig" situation. 

• Liquorice50

Tack - ickeförbannad kille. Jo, middag hemma är ju planen. Jag är inte på något sätt redo att visa mig i klänning ute men inför min flickvän. Tanken med att hitta en riktigt fin klänning eller möjligen kjol och blus är att visa att jag är seriös med att vilja klä mig kvinnligt - att det inte bara är en skojgrej.

Svar på tråden Man som vill prova klänning?