• D0ris1

Är min sambo otrogen?

Jag och sambo har varit tillsammans i 2 år men sen han bytte jobb har han förändrats.
    Allt började med att han använde parfym till jobbet, något som han aldrig gjort innan vilket gav mig den där vidriga magkänslan av att något är fel.
    Sen jag fick den där konstiga magkänslan så har följande saker skett
    1. han har bröjat äta kosttillskott 
    2. Börjat sitta uppe själv sent på kvällarna 
    3. bytt lösenord på ALLT
    4. Sa till mig på en fest att han inte ville pussas framför sina kompisar (denna tjejen var där) (inte vart ett problem tidigare)
    5. rakade sig mellan benen när han skulle på bio med sina killkompisar 
    6. frågade om denna tjejen skulle på bion och han sa nej, sedan när han kom hem från bion visade det sig att hon visst var på den bion, den dagen, den tiden ?men hon var inte med oss?. Blev sedan arg när jag tyckte att det var konstigt
    7. Skrattar högt åt hennes snapstorys och visar mig och skrattar
    8. såg hennes BeReal när hon åt lunch på jobbet och ringde sambo för att kolla vad han gjorde, han berätta att han åt lunch och när jag frågade med vem så skrev han på snapchat ?Filip? och jag fråga varför kunde du inte säga det? Och han sa var det något du ville?

hur avslöjar jag honom? Hur tar jag reda på det men 100% säkerhet? 

för det är extremt konstiga grejer 

• Svar på tråden Är min sambo otrogen?
  • Anonym
    AnAnonyyyyyyym skrev 2023-06-20 22:55:07 följande:

Kolla hans mobil när han sover 

Jag hoppas att du vet att du uppmanar ts till ett lagbrott.
    Och sen har väl de allra flesta lås så inte obehöriga kan komma in i mobilen.
  • AnAnonyyyyyyym
    Anonym skrev 2023-06-20 23:01:39 följande:
    Jag hoppas att du vet att du uppmanar ts till ett lagbrott.
    Och sen har väl de allra flesta lås så inte obehöriga kan komma in i mobilen.
    Vem fan bryr sig om lagen om ens partner är otrogen? Lägg ner. TS, kolla telefonen och hittar du nåt så lämnar du!! 
  • Anonym
    AnAnonyyyyyyym skrev 2023-06-20 23:46:30 följande:
    Vem fan bryr sig om lagen om ens partner är otrogen? Lägg ner. TS, kolla telefonen och hittar du nåt så lämnar du!! 
    Gör man det inte i stunden så kan man ha det när det kommer surt efter.
    Fast som sagt, vem fan har sin mobil fri att snoka i?

Sprättar du upp andras privata post också?
    Jag menar, din nyfikenhet står ju över lagen.
  • AnAnonyyyyyyym
    Anonym skrev 2023-06-21 09:58:23 följande:
    Gör man det inte i stunden så kan man ha det när det kommer surt efter.
    Fast som sagt, vem fan har sin mobil fri att snoka i?

Sprättar du upp andras privata post också?
    Jag menar, din nyfikenhet står ju över lagen.
    Nej det gör jag inte. Jag är världens lag människa men om min partner har nåt suspekt på gång så kollar jag. 
  • Anonym (L)
    D0ris1 skrev 2023-06-15 16:05:50 följande:
    Är min sambo otrogen?

Jag och sambo har varit tillsammans i 2 år men sen han bytte jobb har han förändrats.
    Allt började med att han använde parfym till jobbet, något som han aldrig gjort innan vilket gav mig den där vidriga magkänslan av att något är fel.
    Sen jag fick den där konstiga magkänslan så har följande saker skett
    1. han har bröjat äta kosttillskott 
    2. Börjat sitta uppe själv sent på kvällarna 
    3. bytt lösenord på ALLT
    4. Sa till mig på en fest att han inte ville pussas framför sina kompisar (denna tjejen var där) (inte vart ett problem tidigare)
    5. rakade sig mellan benen när han skulle på bio med sina killkompisar 
    6. frågade om denna tjejen skulle på bion och han sa nej, sedan när han kom hem från bion visade det sig att hon visst var på den bion, den dagen, den tiden ?men hon var inte med oss?. Blev sedan arg när jag tyckte att det var konstigt
    7. Skrattar högt åt hennes snapstorys och visar mig och skrattar
    8. såg hennes BeReal när hon åt lunch på jobbet och ringde sambo för att kolla vad han gjorde, han berätta att han åt lunch och när jag frågade med vem så skrev han på snapchat ?Filip? och jag fråga varför kunde du inte säga det? Och han sa var det något du ville?

hur avslöjar jag honom? Hur tar jag reda på det men 100% säkerhet? 

för det är extremt konstiga grejer 

Helt solklart otrogen. Konfrontera honom. Be att få titta i hans telefon utan att han hinner radera något först. Vägrar han, gör slut. Då har han något att dölja.
  • Leofl

Ja helt säkert, 

Ta kontakt med kvinnan och om hon har relation även med denne och förklara dina misstankar. Men prata först med din relation. Om han blir upprörd och vägrar prata så är det relation som inte har en framtid.

• Anonym
    AnAnonyyyyyyym skrev 2023-06-21 11:15:36 följande:
    Nej det gör jag inte. Jag är världens lag människa men om min partner har nåt suspekt på gång så kollar jag. 
    Nej, det är du ju helt uppenbart inte.

Har din sambo sin telefon öppen för dina snokerier?
  • Anonym (Vill du veta?)

Konfrontera inte.
    Som vanligt gäller det självklara och enkla rådet,
    OM du vill ha minsta lilla chans att få reda på sanningen, konfrontera inte!

Om han redan har varit otrogen så kan du inte göra något åt det så om du vill få reda på något om sanningen så kan du ta det lugnt, ta den tid du behöver, ha tålamod och utför lite vanligt enkelt detektivarbete.

Magkänslan stämmer allra oftast.
    Om din beskrivning är riktigt så har du sannolikt rätt, han är otrogen.
    Tyvärr brukar det oftast vara värre och ha gått mycket längre än vad man vill tro eller vad man kan befara i sitt värsta scenario.
    Vi får hoppas att det inte stämmer i ditt fall.

Om du konfronterar eller visar att du är misstänksam så är risken stor att du har försuttit dina chanser att få reda på något om sanningen.
    Minst 99% förnekar vid en konfrontation. För varje förnekande övar du motparten i att förneka ännu mera, att sylta in sig allt djupare i lögner och du kommer bara längre och längre ifrån ditt mål att få reda på något alls om sanningen.

Om det är viktigt för dig att få fram sanningen så ska du i stället invagga honom i falsk säkerhet, han ska känna att du inte alls misstänker något, du kan t o m ordna så att han får flera och enklare möjligheter att vara otrogen, på så sätt kommer han garanterat bli alltmer oförsiktig, du kommer nästan gratis få tydliga tecken och t o m bevis om du är tålmodig och inte visar dig vara det minsta misstänksam.

Lycka till
    och låt oss hoppas att du mot alla odds finner att han inte är otrogen.

Svar på tråden Är min sambo otrogen?