• ivvy

    Kan jag vara gravid?

    Hej!


    Jag är 19 år gammal och har det senaste gått upp i vikt, blivit tröttare, törstigare, mer kissnödig samt haft lite mens-liknande värkar i nedre delen av magen. Min mamma frågade lite på skoj om jag är gravid och nu kan jag inte släppa tanken. Vågar dock inte köpa ett test, är så rädd för att folk på apoteket ska tänka illa om mig pga min ålder. Jag går på p-piller men har haft en del problem med magen (diarré och kräkningar) och har nu i efterhand läst att det kan försämra skyddet. Min mage har växt en del, trodde jag var uppblåst men den går inte ner. Är det värt att ta ett test eller inbillar jag mig bara? Infogar en bild på magen om det går.

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Jemp

    Ta ett test. Ingen kommer tänka nåt negativt om det, men känns det för illa så kan du ju också beställa hem via tex apotea.

  • Anonym (Testa)

    Det är ju jättelätt att idag beställa test på nätet.

    Om du är gravid kommer du ju behöva hantera det förr eller senare, så varför inte testa? 

  • Anonym (Jgkg)

    Ja bäst att kolla dig innan det gått för lång tid också. 

  • Lynx123

    Testa. Du är ju en vuxen människa så inget konstigt om du är gravid. Bättre att veta så att du kan besluta dig för vad du vill och behöver. Också bra att veta om det skulle ligga något hälsoproblem bakom symptomen.

  • svansmamman

    Det är såklart helt omöjligt att säga, eftersom man kan få svullen mage och symptom du beskriver av andra saker. Beställ ett test på nätet om du inte känner att du kan köpa det direkt i butik. Om du skulle vara gravid lär du vara så pass långt gången att du kan ta ett test när som helst på dygnet, så du behöver inte vänta på morgonurin. ☺️

  • Anonym (qwerty)
    ivvy skrev 2023-06-14 11:38:31 följande:
    Kan jag vara gravid?

    Hej!


    Jag är 19 år gammal och har det senaste gått upp i vikt, blivit tröttare, törstigare, mer kissnödig samt haft lite mens-liknande värkar i nedre delen av magen. Min mamma frågade lite på skoj om jag är gravid och nu kan jag inte släppa tanken. Vågar dock inte köpa ett test, är så rädd för att folk på apoteket ska tänka illa om mig pga min ålder. Jag går på p-piller men har haft en del problem med magen (diarré och kräkningar) och har nu i efterhand läst att det kan försämra skyddet. Min mage har växt en del, trodde jag var uppblåst men den går inte ner. Är det värt att ta ett test eller inbillar jag mig bara? Infogar en bild på magen om det går.


    Beställ hem ett test via apohem eller apotea, då kommer det till brevlådan och ingen behöver veta. Ta ett digitalt de är bäst.
    Du måste testa så du vet, om det är så att du är gravid måste du tänka på vilka konsekvenser det fö med. Ska du göra abort? om det gått för långt så kanske du inte får göra abort. då måste du böja förbreda dig på en ny veklighet... beställ ett test direkt så har du det på måndag.
Svar på tråden Kan jag vara gravid?